۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۳۲۳۰۸۹
نیلچی زاده:

رفتار والدین بهترین معلم فرزندان است

خبرگزاری رسا ـ نیلچی زاده محبت، قاطعیت و کرامت را سه کلید طلایی در تربیت دینی فرزندان دانست و گفت: مادر و پدری در تربیت فرزند موفق هستند که بدانند فرزندشان امانت خدا نزد آن ها است و روزی باید در محضر خدا پاسخگوی اعمال خود باشند، والدین باید نخست خودشان به تعالیم دینی اهتمام بورزند و بعد به فرزندان آموزش دهند.
فروغ نيلچي زاده

فروغ نیلچی زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با تربیت دینی فرزندان، گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: خداوند جوانانی را که گناه می کنند و از گناه خود پشیمان می شوند و به سوی خدا باز می گردند دوست دارد، اگر فرزندان دچار خطا و اشتباه شدند باید به آنها کمک کنیم تا به اشتباه خود پی ببرند و به سمت آن نروند.

 

وی ادامه داد: با خوبی های فرزندتان به بدی های خودش پیروز شوید، باید عظمت گناه را در نظر داشته باشید و آن را کوچک نشمارید، از طرفی هم عظمت خدا را بالاتر از گناه بدانید و خودمان را جای خدا قرار ندهیم، وظیفه والدین تربیت الهی و آسمانی فرزند است، اگر والدین در زمینه تربیت فرزند کوتاهی کردند آسیب های دنیوی و اخروی آن متوجه آن ها است.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: نباید نسبت به خطاها و گناهانی که فرزندان مرتکب می شوند بی مسؤولیت بود، والدین باید در وهله اول زمینه توبه را برای فرزند خود فراهم کنند، با توسل به حضرت زهرا(س) از حضرت زبان نافذ و تاثیر گذار بخواهند و از طریق گفت‌وگو یا به صورت مکتوب ابتدا خوبی های فرزند را بیان کنند و به بیان خطرات و معضلاتی که در جامعه ممکن است به فرزند آسیب وارد کند بپردازند و دوری از آن ها را به فرزند تذکر دهند.

 

نیلچی زاده بیان داشت: قبل از اینکه بخواهیم با فرزند و همسر ارتباط برقرار کنیم اول باید خدا را در نظر داشته باشیم، مادر و پدری در تربیت فرزند موفق هستند که بدانند فرزندشان امانت خدا نزد آن ها است و روزی باید در محضر خدا پاسخگوی اعمال خود باشند.

 

وی اظهار داشت: دستورات دینی را برای فرزندان سخت بیان نکنید، زودتر از موعد مقرر هم شروع به آموزش مفاهیم دینی نکنید که سبب دلزدگی فرزندان از دین می شود، والدین باید در درجه اول خودشان به تعالیم دینی اهتمام بورزند، اگر به نماز اول وقت و انس با قرآن کریم توجه ویژه ای داشته باشند فرزندان از آن ها تاثیر می گیرند و دیگر نیاز به اجبار و تذکرات مکرر نیست.

 

کارشناس مسائل خانواده، ابراز داشت: در تربیت دینی فرزندان از سه کلید طلایی محبت، قاطعیت و کرامت باید استفاده کنیم، قبل از سن شرعی فرزندان را به اجبار وادار به انجام واجبات نکنید، با محبت و عشق و اکرام و احترام فرزندان را کم کم با تعالیم دینی و واجبات آشنا کنید./869/302/ب1 

ارسال نظرات