۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۳۲۲۸۴۱
مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی:

اولویت منتخبان ملت در مجلس پیگیری مطالبات مردم و مشکلات کشور باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورذهبی، مطرح کردن رفع حصر سران فتنه را یک مسأله سیاسی و عوام فریبانه دانست و گفت: اگر قرار بود پای محاکمه در میان باشد برخورد قانون با این افراد می توانست خیلی سخت تر و شدیدتر باشد از این رو نماینده منتخب مردم وقتی که وارد مجلس شد باید پیگیر مطالبات مردم و مشکلات واقعی کشور باشد.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبي، مسؤول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با مطرح شدن درخواست رفع حصر سران فتنه از سوی برخی نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی شهر تهران و برخی شهرستان ها، گفت: متاسفانه اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهران که در انتخابات اخیر از سوی مردم انتخاب شدند دارای سوابق سیاسی و اجتماعی چشمگیری نیستند.

 

وی ادامه داد: برخی کاندیداها بر اساس فضای دو قطبی ایجاد شده قبل از انتخابات با مطرح کردن مباحثی از قبیل رفع حصر و برجام و با استفاده از ضعف اغنایی طرف مقابل که در جبهه اصولگرا بودند به پیروزی رسیدند، باید کسانی که به این گونه افراد رأی دادند متنبه شوند که اولویت یک نماینده مجلس باید چه چیزهایی باشد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی، افزود: نماینده منتخب مردم وقتی که وارد مجلس شد باید پیگیر مطالبات و مسائل معیشتی و اقتصادی مردم و مشکلات واقعی کشور باشد و در مراتب بعدی مسائل فرعی را مد نظر قرار دهد، بحث رفع حصر سران فتنه یک بحث حکومتی است.

 

حجت الاسلام پورذهبی، اظهار داشت: حتی اگر ما در شورای امنیت ملی چنین چیزی نداشته باشیم همه متوجه می شوند که مقام معظم رهبری نظری در این رابطه ندارند مگر این که آن ها ابراز پشیمانی کنند و نسبت به خطایی که مرتکب شدند و آسیب هایی که به کشور وارد کردند احساس ندامت کنند.

 

رفع حصر سران فتنه خاستگاه مردمی ندارد

وی تصریح کرد: مسأله رفع حصر و امثال آن بیش از این که خاستگاه مردمی داشته باشد یک طرح سیاسی و عمدتاً از سوی کاندیدای انتخاب شده و از روی خامی و ناپختگی و بعضاً با هدف عوام فریبی صورت می گیرد.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما ادعا می کنیم پیگیری می کنیم ولی عملاً کاری نمی کنیم، مردمی که نمایندگان را برای پیگیری مطالبات و رفع مشکلات معیشتی انتخاب می کنند معمولاً به دنبال رفع حصر سران فتنه نیستند، کسانی که در فتنه 88 جرم های بسیاری را مرتکب شدند در حال حاضر در منزلشان در حال زندگی کردن هستند و امکانات مادی در اختیارشان است.

 

حجت الاسلام پورذهبی ابراز داشت: متاسفانه خیلی افراد از این مسأله برای پیشبرد مقاصدشان استفاده می کنند که به نظر نمی رسد اولویت اول یک نماینده مجلس در شرایط کنونی مملکت رفع حصر باشد، با توجه به این که اگر قرار بود پای محاکمه در میان باشد برخورد قانون با این افراد می توانست خیلی سخت تر و شدیدتر باشد./869/302/ب1

ارسال نظرات