۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۳۲۰۵۲۹

حماس درگذشت رهبر حزب کنگره مردمی سودان را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت حماس با صدور بیانیه ای درگذشت یکی از اندیمشندان سودان را تسلیت گفت.
حسن ترابي عالم و انديشمند گرانقدر جهان اسلام و سودان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه ای درگذشت حسن ترابی از اندیمشندان سودان را به عموم امت اسلامی و عربی تسلیت گفت.

 

متن بیانیه حماس به شرح زیر است:

 

در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

 

تسلیت درگذشت عالم گرانقدر دکتر حسن ترابی

 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با ایمانی راسخ به قضا و قدر الهی، درگذشت دکتر حسن عبدالله ترابی اندیشمند سیاسی و اسلامی را به امت اسلامی و عربی تسلیت عرض می کند.

 

 وی یکی از پیشروان جنبش اسلامی در جهان و رهبر جنبش اسلامی در سودان بود که 84 سال عمر خود را وقف خدمت به وطن و اسلام کرد و از حامیان همیشگی ملت و مساله فلسطین بود.

 

 خداوند حسن ترابی را مشمول رحمت واسع خویش گردانده و او را در بهشت برین جای دهد و به خانواده وی صبر و بردباری عطا فرماید و به ایشان به خاطر خدمت به مساله فلسطین و امت اسلام و اندیشه، فهم، درایت و بخششی که برای این امت به ارث گذاشت، پاداش خیر دهد و این اندیشه و فهم چراغی روشنگر برای نسل های آینده در مسیر دست یابی به آزادی و توسعه خواهد بود./994/ب103/د

ارسال نظرات