۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۳۱۹۷۴۵
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

آمار دانشجویان اعزامی به عتبات از مرز 4 هزار نفر گذشت

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام بیش از 4 هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد و گفت: چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از پنجم بهمن ماه آغاز شده و این اعزام ها تا پایان فروردین ماه ۹۵ ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام بیش از 4 هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.

 

وی افزود: چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از 5 بهمن ماه آغاز شده و این اعزام ها تا پایان فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت.

 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان اظهار داشت: تاکنون بیش از 4 هزار دانشگاهی در قالب 109 کاروان به عتبات عالیات سفر کرده اند که از این تعداد 70 کاروان هوایی و 39 کاروان زمینی اعزام شده اند و تا پایان فروردین ماه 95 آمار اعزام ها به بیش از 11 هزار نفر خواهد رسید.

 

فقیهی گفت: با توجه به اینکه تمامی کاروان های دانشگاهی دارای روحانی هستند؛ از این رو ستاد عتبات دانشگاهیان، مداحان ثابتی را در نجف و کربلا در نظر گرفته است که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: همچنین کارهای فرهنگی با اشراف بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و در نجف ویژه دانشگاهیان انجام می شود که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت حربن یزید ریاحی با روایت گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهر ایشان برگزار می شود.

 

فقیهی اعلام کرد: همچنین همایش های جداگانه ای در کربلای معلا در بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود که دانشجویان در این همایش تجدید میثاق مجددی با امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری می بندند./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات