۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۱۹۶۸۴
کارشناس مسائل مذهبی:

داشتن روحیه جهادی و استکبارستیزی لازمه پیشرفت و سلوک است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسویان داشتن روحیه جهادی و استکبارستیزی را لازمه پیشرفت و سلوک دانست و گفت: هر جریانی که در نظام دینی، ارزش هایی را در صحنه بیاورد که جامعه را به انحطاط می کشد، باید در برابر آن جریان ایستاد و کوتاه نیامد، خانواده ای که روحیه انقلابی و تقابل با استکبار خود را گم کند دچار انحراف می شود.
حجت الاسلام سيد محسن موسويان

حجت الاسلام سیدمحسن موسویان، کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با حق‌گرایی و ظلم‌ستیزی در جامعه گفت: برای شناخت جریان حق باید جایگاه جریان باطل مشخص باشد، مقام معظم رهبری هشدار دادند که دشمنان می‌خواهند باب جنگ‌های نیابتی در منطقه را باز کنند، مردم باید بصیرت تاریخی داشته باشند تا بفهمند در مقابل این جریانات به چه شکلی مقابله کنند.

 

وی ادامه داد: این یک قاعده کلی است که غضب و شهوت با ترس فروکش می‌کند، ما باید سلاح به دست آماده باشیم و در عین حال امیدمان به خدا باشد تا دشمنان بترسند، مقام معظم رهبری تأکید داشتند که باید کاری کنید که مردم کرانه باختری مسلح شوند، وقتی مسلح شدند و در تقابل با دشمن قرار گرفتند خدا را همه کاره می دانند و قدرت ایمانشان بیشتر می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی، افزود: تمدن غرب یعنی تمدن کمیت ها و در حال حاضر کیفیت بر کمیت غلبه پیدا کرده است، دین داری در شرایط آسان و آسایش هنر نیست، دینداری واقعی زمانی مشخص می شود که در شرایط سخت تمام جان خود را برای معشوق خود بدهید.

 

حجت الاسلام موسویان تصریح کرد: هر جریانی که در نظام دینی، ارزش هایی را در صحنه آورد که جامعه را به انحطاط می کشد باید در برابر آن جریان ایستاد و کوتاه نیامد، باید ادله متقن و عقلانی را در صحنه بیاورید تا تفکرات زاید را از بین ببرید اگر این فرهنگ ایجاد شود می توانیم نظام دینی را به جلو ببریم.

 

وی بیان داشت: در برخی جریانات سیاسی عده‌ای کوتاه می‌آیند و عقب نشینی می کنند، ولی نمی‌دانند که نفاق منافقان تا قیامت ادامه دارد، باید گردن هر نوع فکر و عقیده غلط و بدعت را زد، از علامه طباطبایی نقل شده که اگر با شرک درگیر نشوید جامعه را شرک فرا می گیرد، خانواده ای که روح انقلابی و تقابل با استکبار خود را گم کند دچار انحراف می شود.

 

کارشناس مسائل مذهبی گفت: طبق آیات قرآن کریم اگر در برابر کفر ایستادگی کنیم خداوند ما را هدایت می کند و برکت به زندگی مان می دهد و راهکارهای خروج از بحران های اقتصادی غرب را به ما نشان می دهد و آرامش حقیقی در یک بستر متعالی را برای ما فراهم می کند.

 

حجت الاسلام موسویان توضیح داد: انسان فطرتاً طلب بهشت دارد، اگر روحیه جهادی در تقابل با کفر داشته باشید وارد بهشت می شوید، خدا وعده داده که اگر او را یاری کنیم ما را یاری می کند و قدم هایمان را ثابت می کند ولی کسانی که کافر می شوند خداوند آن ها را نفرین می کند و اعمالشان را بیهوده می کند.

 

وی در پایان گفت: خدا برای سلوک شما برنامه داده است اگر به آن شک کنید اعمالتان بیهوده و باطل می شود، اگر دولتی روحیه جهادی خود را از دست بدهد تمام چیزهایش را از دست داده است و طولی نمی کشد که به سمت سقوط و نابودی کشیده می شود. /869/303/ب2

ارسال نظرات