۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۳۱۹۵۶۷
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق:

حضور دانشجویان در عتبات آثار ماندگاری خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات را دارای دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار در جامعه دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی‌روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در گردهمایی دانشجویان زائر عتبات عالیات در کربلا اظهار داشت:. زیارت خواص با عوام از جهاتی مختلف است، زیرا خواص و اندیشمندان می توانند به ظرایف و لطایف پی برده و استفاده معنوی بیشتری ببرند.

 

وی با اشاره به حدیثی خاطرنشان کرد: زائر باید مانند آب؛ رقیق، روان، زلال، پاک، پاک‌کننده و خالص بوده و منشاء حیات و موجب نشاط باشد و بتواند به عالم ملکوت عروج کرده و هیچ گاه چون جامدات نشکند، تا برای دیگران الگو باشد، در پویایی و رسیدن به هدف از پای نایستد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی امام حسین(ع) را تشنه وصال به حق خواند و افزود: دشمن چون نمی توانست اندیشه و فکر امام حسین(ع) را سد کند، از این رو مانع مسیر زمینی امام حسین(علیه السلام) شد و با خشونت و عناد آن حضرت را شهید کرد و حتی در دوران متوکل با قبر حضرت دشمنی کرده و دستور تخریب قبر مطهر را صادر کرد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات را دارای دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار در جامعه دانست و گفت: همانگونه که امام خمینی فرمودند؛ حوزه و دانشگاه مبدا تحول در جامعه هستند، بنابراین این نسل جوان تحصیل کرده می تواند با الگوگیری از اندیشه آسمانی امام حسین(ع) دانشگاه ها را بیش از گذشته به اسلام و فرهنگ حسینی سوق دهند.

 

وی دل را حرم امن الهی دانست و اظهار داشت:در این سفر دل باید از همه آلودگی ها پاک شود، زیرا آلودگی معنوی به شدت خطرناک تر از آلودگی ظاهری است، از این رو طهارت از صفات رذیله و اخلاق زشت یک ضرورت برای زائر حسینی به شمار می رود، که در این سفر بتواند با تمرین بیشتر هرگونه زشتی را از خود دور ساخته و مظهر زیبایی‌ها و صفات کمال الهی گردد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات