۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۱۹۳۲۳
در گفت وگو با خبرنگاران مطرح شد؛

تحلیل لاریجانی درباره ترکیب مجلس دهم/ حضور مردم سرمایه مهم انقلاب و کشور است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات در گفت وگو با خبرنگاران، حضور مردم در انتخابات و عرصه های دیگر را سرمایه ای مهم برای انقلاب و کشور دانست و گفت: حضور مردم که موجب همدلی خواهد شد را تبدیل به کشمکش نکنیم.
لاريجاني در نيويورک علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا مستقر در ستاد انتخابات کشور، علی لاریجانی دقایقی پیش در کنفرانسی خبری و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر علت شکست اصولگرایان در تهران و ریاست وی در مجلس آینده، گفت: من رجال الغیب نیستم که بتوانم مسائل را پیش بینی کنم، مردم با حضور جدی خود یک صفحه جدید برای مشارکت ایجاد کردند ارزشمند است.



وی افزود: خواهش می کنم حضور مردم تبدیل به کشمکش نشود، همین حضور مردم تبدیل به همدلی خواهد شد و این برای کشور مفید خواهد بود.

 

لاریجانی تأکید کرد: فکر می کنم گردش نیروها در کشور یک امر مبارکی است، اینکه مردم براساس سایق مختلف خود و اینکه چه نوع نیروی نیازمند است برای اداره باید احترام گذاشت، زیرا مردم به دنبال این هستند که افرادی که به آنان خدمت می کنند را انتخاب کنند، نتیجه انتخابات به عنوان یک سرمایه اینده تلقی شود که این امر به وحدت جامعه کمک می کند تا افتراق.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا، مبنی بر ارزیابی وی از مجلس آینده با توجه به پیروزی اصولگرایان در شهرستان ها و اصلاح طلبان در تهران، گفت: فکر می کنم یک بلوغ سیاسی در جامعه و هم در کاندیداها بوجود آمده که مساله اصلی کشور امروز حل شدن مشکلا اقتصادی است.



وی ادامه داد: سلایق مختلف سیاسی کشور باید با یکدیگر همکاری کنیم و این گونه مسائل در کشور تبدیل به مساله حیدری نعمتی در کشور نشود، هرفردی که باید ماموریت اصلی خود را به خوبی انجام دهد.

 

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر علت تغییر جناح سیاسی مجلس آینده و ایا این موضوع به عملکرد ضعیف مجلس نهم برمی گردد، تصریح کرد: اگر سابقه کار مجلس ها توجه شود حدود دو سوم نمایندگان در هر دوره تغییر می کنند، این یک حادثه عجیبی نیست که ترکیب کلی مجلس تغییر کرده است.

 

وی با اشاره به اولویت نمایندگان مجلس دهم، تاکید کرد: ابتدا باید اراده همگی معطوف به این شود که دغدغه اصلی کشور چیست و بر روی ساماندهی راه کارها فکر شود، اگر سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ابلاغ شد مبنای کار قرار گیرد راه نجاتا کشور خواهد بود، اولین دستور مجلس آینده قانون برنامه ششم خواهد بود./856/پ202/ج

ارسال نظرات