۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۳۱۸۳۴۱
با هدف ارائه خدمات قرآنی؛

شبستان دارالقرآن کریم مسجد مقدس جمکران افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در مراسم افتتاحیه شبستان دارالقرآن کریم مسجد مقدس جمکران گفت: این شبستان با هدف ارائه خدمات قرآنی و گسترش فعالیت ها در این زمینه افتتاح شد.
حجت الاسلام عباس ابراهيمي معاون فرهنگي جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه شبستان دارالقرآن کریم مسجد مقدس جمکران، امشب با حضور نمایندگان بیوت مراجع، معاون استاندار، مدیران مسجد مقدس جمکران و فعالان قرآنی در شبستان دارالقرآن کریم این مسجد مقدس برگزار شد.

 

حجت الاسلام عباس ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ابتدای این مراسم گفت: مسجد مقدس جمکران با 22 میلیون زائر در طول سال با آیین و اندیشه های مختلف از 40 کشور فعالیت فرهنگی گسترده‏ای را می طلبد.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران بر این اصل تأکید دارد که سفارش پیامبر اسلام(ص) مبنی بر قرآن و عترت هدف اصلی فعالیت های این مسجد مقدس باشد؛ از یک سال گذشته فعالیت های قرآنی شکل جدیدی به خود گرفته و تقویت شده است؛ همچنین تلاش شده که خدمات متنوعی در این زمینه به زائران ارئه شود.

 

وی افزود: آغاز توسعه فعالیت‌های قرآنی سبب شد تا فضایی برای این امور انجام شود و امشب نیز این شبستان برای ارائه خدمات قرآنی افتتاح می‌شود تا کسانی که تشنه معارف قرآنی هستند از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی درباره شبستان دارالقران کریم مسجد مقدس جمکران توضیح داد: در این فضا کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی فراهم شده تا خدمات فرهنگی، تبلیغی و خدمات ویژه کودکان و نو نهالان ارائه شود.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: این شبستان فضایی برای نهادها و مؤسسات فعال قرآنی محسوب می شود؛ همچنین برای استفاده بیشتر از این فضا با توجه به مناسبت ها، نمایشگاه هایی با موضوعات مرتبط برگزار می شود.

 

وی تأکید کرد: نماز مخصوص امام زمان(عج) مورد تأکید تولیت مسجد مقدس جمکران است، چرا که ثواب این نماز با اقامه نماز در بیت الحرام برابر است؛ آموزش نماز، احکام نماز و تصحیح قرائت نماز از جمله فعالیت هایی است که در این شبستان به زائران ارائه می شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم گروه همخوانی خدّام المهدی به اجرای برنامه پرداختند و از نرم افزارهای قرآنی تولید شده در دارالقرآن کریم مسجد مقدس جمکران رونمایی شد./840/202/ب2

ارسال نظرات