۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۱۷۰۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

نگاه جناحی به انتخابات مجلس خبرگان مردود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: جایگاه خبرگان نباید جناحی شود، همچنان که اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز نباید به مسائل سیاسی اهمیت داده و جناحی رفتار کنند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به جایگاه مهم مجلس خبرگان در نظام اسلامی ایران اظهار داشت: مفاد قانون اساسی و اختیاراتی که در آن برای رهبری در نظر گرفته شده، اهمیت مسأله را نشان می دهد.


وی با بیان این‌که خبرگان دو وظیفه مهم برعهده دارند، یکی انتخاب رهبری و دیگری نظارت بر بقای شرایط در رهبری، خاطرنشان کرد: کارهایی که در مجلس خبرگان رهبری صورت می گیرد، همه محرمانه است و در هیچ یک از جلسات این مجلس خبرنگاران حضور ندارند و تنها در افتتاحیه و اختتامیه می توانند حضور داشته باشند.


امام جمعه مراغه ادامه داد: با توجه به اینکه وظیفه خبرگان ارتباط با رکن رکین انقلاب اسلامی و ستون خیمه انقلاب اسلامی و ولایت که عبارت از رهبری است، دارد، از جایگاه ویژه ای برخوردار است. باید سعی کنیم قداست این جایگاه به خوبی در جامعه حفظ شود تا در روز مبادا، تصمیم خبرگان نافذ باشد.


وی با انتقاد از نگاه جناحی برخی جریانات سیاسی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: جایگاه خبرگان نباید جناحی شود، همچنان که اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز نباید به مسائل سیاسی اهمیت داده و جناحی رفتار کنند، باید دانست منتخبان ملت در مجلس خبرگان، اگر چه ممکن است طرز تفکر سیاسی متفاوتی باشند ولی انسان هایی وارسته، متقی و متدین هستند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: هم مردم نباید اعضای مجلس خبرگان را به سمت اهداف و مسائل سیاسی بکشانند و هم جریانات سیاسی نباید خبرگان را در معرض جریانات سیاسی قرار دهند تا جایگاه ویژه این مجلس حفظ شود.


وی ادامه داد: جلساتی که هر چند ماه یک بار در طول سال برگزار می‌شود، جلسات عمومی مجلس خبرگان است، جلسات برخی کمیسیون ها ماهانه و برخی نیز دو هفته یکبار و گاهی هفته ای یکبار برگزار می شود. مباحثی که در خبرگان مطرح می شود مباحثی نیستند که بتوان گزارش آنها را در تلویزیون و رسانه ها مطرح کرد. این مباحث به صورت کاملاً محرمانه هستند.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: باید با اتحاد و انسجام بالا و سعه صدر مضاعف و با تبعیت از رهبری و پیروی از هدایت های داهیانه مقام عظمای ولایت، راه امام و شهدا را ادامه دهیم و با شکوه هر چه بیشتر نسبت به انتخابات گذشته در پای صندوق های رای حضور داشته باشیم، چراکه اگر وحدت نباشد، ضریب امنیت کشور پایین می آید./935/303/ب2

ارسال نظرات