۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۶۹۲۱

آمار دانشجویان اعزامی به عتبات از مرز 2600 نفر گذشت

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام بیش از 2600 دانشجو به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد و گفت: دانشجویان در قالب 24 کاروان زمینی و 42 کاروان هوایی به سفر زیارتی عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
محمد زارع،معاون اجرايي و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان
به گزارش خبرگزاری رسا، محمد زارع، معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعزام بیش از 2600 دانشجو به عتبات عالیات در چهاردهمین دوره اعزام های این ستاد خبر داد.
 
وی افزود: چهاردهمین دوره اعزام دانشجویان به عتبات از 5 بهمن ماه آغاز شده و این اعزام ها تا پایان فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت.
 
زارع اظهار داشت: تاکنون بیش از دو هزار و 600 دانشجو در قالب 66 کاروان به عتبات عالیات سفر کرده اند که از این تعداد 24 کاروان زمینی و 42 کاروان هوایی اعزام شده اند. و تا پایان فروردین ماه 95 آمار اعزام ها به بیش از 11 هزار نفر خواهد رسید.
 
وی گفت: با توجه به اینکه تمامی کاروان های دانشجویی دارای روحانی هستند؛ از این رو ستاد عتبات دانشگاهیان، مداحان ثابتی را در نجف و کربلا در نظر گرفته است که مراسم استقبال و زیارت اول در حرم و وداع شب آخر در کربلا و نجف، زیر نظر روحانی محترم کاروان و با حضور مداحان اعزامی برگزار می شود.
 
زارع یادآور شد: همچنین کارهای فرهنگی با اشراف بعثه مقام معظم رهبری در کربلا و در نجف ویژه دانشگاهیان انجام می شود که از آن جمله اعزام دانشگاهیان برای زیارت حربن یزید ریاحی با روایت گری مصور توسط راوی و نماینده بعثه در مرقد مطهر ایشان برگزار می شود.
 
وی اعلام کرد: همچنین همایش های جداگانه ای در کربلای معلا در بعثه مقام معظم رهبری برگزار می شود که دانشجویان در این همایش تجدید میثاق مجددی با امام، شهدا و مقام معظم رهبری می ببندند.
 
معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود: سخنرانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و دو تن از دانشجویان در ارتباط با اثر زیارت آقا سید الشهدا و فرهنگ عاشورا و اثر پذیری قشر دانشگاهی و پیرو آن اثر گذاری آنها در دانشگاه ها و دانشگاهیان از جمله برنامه های این همایش است. همچنین روایتگری تلفیقی حادثه عاشورا و جریان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برای دانشجویان نمایش داده می شود.
 
وی ادامه داد: همچنین برنامه های ویژه در نجف اشرف برای دانشجویان برگزار می شود که روایت گری نجف شناسی در محل صافی صفا بازدید از کتابخانه شهید آیت الله حکیم و کتابخانه علامه امینی از جمله این برنامه ها به شمار می آید.
 
زارع افزود: حضور در بیت حضرت امام و سخنرانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در نجف از دیگر برنامه های دانشگاهیان است که در این برنامه پیرامون شخصیت امام، ساده زیستی و تقرب به خدا و ولایت مداری شخص امام در 13 سال اقامت در نجف اشرف برای دانشگاهیان بازگو می شود.
 
معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: برنامه زیارت امین الله هر شب همراه با وداع دانشگاهیان در حرم مطهر امیرالمومنین علی بن ابی طالب برگزار می شود.
 
وی یاد آور شد: تمامی کاروان های دانشگاهی جلسات قبل از سفر داشته و در بعد از سفر هم آنها با تأمین محل اقامت در جوار حرم حضرت معصومه برگزار می شود.
 
زارع اعلام کرد: بسته های فرهنگی در ایران تحویل دانشگاهیان می شود و در روز آخر سفر در کربلا و یا نجف یک آزمون از بسته های فرهنگی که در قبل از سفر تحویل آنها شده است گرفته می شود و به نفرات برتر جوایزی که ارزنده ترین آنها سفر مجدد عتبات است داده می شود./1330/د103/ی
 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات