۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۹۲۰
نماینده بعثهِ مقام معظم رهبری در عراق:

اعزام دانشجویان به عتبات بهترین راهکار برای اسلامی شدن دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به این‌که گسترش کاروان‌های عتبات دانشجویی بهترین راهکار برای تحقق مسأله اسلامی کردن دانشگاه‌ها است، گفت: اگر بتوانیم تحولی درونی و معنوی در دانشجویان ایجاد کنیم، به یقین آنان مبلغان مکتب تشیع در فضای دانشگاهی خود نیز خواهند بود.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق امروز در نشست مشترک مسؤولان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با عوامل بعثه مقام معظم رهبری، دفتر حج و زیارت، شرکت شمسا در کربلا اظهار داشت: حضور دانشجویان در کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات بهترین فرصت برای تبلیغ ارزش‌های دینی و شیعی است.

 

وی با بیان این‌که هر یک از دانشجویان حاضر در عتبات عالیات، سفیران مکتب تشیع در دانشگاه‌های خود هستند، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و کارشناسی به دنبال کیفی کردن فرصت معنوی حضور دانشگاهیان در عتبات عالیات باشیم، در این صورت خواهیم توانست در راستای اهداف عالی نظام اسلامی ایران حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی با اشاره به این‌که گسترش کاروان‌های عتبات دانشجویی بهترین راهکار برای تحقق مسأله اسلامی کردن دانشگاه‌ها است، گفت: اگر بتوانیم تحولی درونی و معنوی در دانشجویان ایجاد کنیم، به یقین آنان مبلغان مکتب تشیع در فضای دانشگاهی خود نیز خواهند بود.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دانشجویان و جوانان هم مورد توجه ویژه نظام اسلامی ایران و هم متقابلا گروه هدف دشمنان هستند، تصریح کرد: دشمنان برای براندازی انقلاب اسلامی ایران سرمایه‌گذاری کلانی بر روی نسل جوان جامعه گذاشته‌اند تا آنان را از مکتب و معارف اسلامی و شیعی بیگانه کنند.

 

وی هویت‌زدایی و استحاله فرهنگی نسل جوان و تحصیل‌کرده را هدف اصلی دشمنان و رسانه‌های وابسته به استکبار جهانی دانست و گفت: کاروان‌های دانشجویی عتبات عالیات فرصتی برای آشنایی تحصیل‌کرده‌های جامعه با تاریخ، اصول، معارف و ذخایر معنوی جهان تشیع و اسلام است، بنابر این بایستی نهایت تلاش خود را برای جذب نخبگان در سنگر اسلام ولایت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در پایان از برنامه‌ریزی دقیق و نظم کاروان‌های دانشگاهیان عتبات عالیات تقدیر و تصریح کرد: پشتوانه فکری و عملی این جریان بسیار ارزشمند بوده و جا دارد در طول سال شاهد حضور کاروان‌های بیشتر دانشجویی از سراسر کشور باشیم.

 

بنابر این گزارش، این گردهمایی با هدف هم‌افزایی، همفکری و تجلیل از فعالان کاروان‌های عتبات دانشگاهیان در سالن اجتماعات هتل جواهر کربلا برگزار شد./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات