۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۱۶۴۴۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

مجلس خبرگان به دنبال تقویت رهبری و پاسداری از ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: وظیفه مجلس خبرگان در نظارت بر بقاء شرایط لازم در رهبری به معنای مچ‌گیری نیست؛ بلکه به جهت تقویت رهبری و پاسداری از ولایت فقیه است.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بر برگزاری انتخابات پرشکوه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای تاکید دارد و اظهار داشت: اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری کمتر از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیست.


وی خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان دو وظیفه اساسی دارد یکی انتخاب رهبری چنانچه بعد از ارتحال رهبر کبیر انقلاب مقام معظم رهبری توسط مجلس خبرگان انتخاب شدند و وظیفه دوم نظارت بر بقاء شرایط لازم در رهبری که این نظارت به معنای مچ‌گیری نیست؛ بلکه به جهت تقویت رهبری و پاسداری از ولایت فقیه است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که شایستگی افراد به سن و سال نیست، تصریح کرد: خوب است جوانان فاضل فرهیخته، توانا و پرکار در کنار شخصیت‌های مسن و باتجربه در مجلس خبرگان رهبری حضور داشته باشند و این دو نه تنها باهم منافات ندارند بلکه مکمل همدیگرند و در تاریخ اسلام اسامه بن زید با اینکه جوان بود از طرف پیامبر به فرماندهی منصوب شد یا حبیب بن مظاهر در کربلا با وجود سن بالایش در نهضت امام حسین درخشان ظاهر شد و در کنار وی جوانانی مانند علی اکبر و قاسم نهضت عاشورا را رقم زدند.


وی با تشریح معیارهای یک نماینده مطلوب گفت: نماینده خبرگان رهبری در کنار این‌که باید مجتهد معتقد به نظام اسلام باشد، باید بینش سیاسی و قوه تشخیص داشته باشد تا بتواند مسائل را تحلیل کرده و شرایط لازم در رهبری را تشخیص دهد، از این رو خوب بودن و توانمند بود هردو لازم است و مانع‌الجمع نیستند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان ایان این‌که رسانه وظیفه دارند مردم را با ویژگی های نماینده اصلح آشنا کنند؛ تصریح کرد: رسانه ملی باید تمام تلاش خود را در جهت معرفی کاندیدا‌ها به‌کار گیرد تا مردم نسبت به کاندیدا‌ها شناخت کافی داشته باشند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات هفتم اسفند مکمل حماسه 22 بهمن خواهد بود، خاطرنشان کرد: این حضور نشان از پایبندی و اعتقاد راسخ مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.


وی در پایان با اشاره به این‌که انتخابات در نظام دینی، مصداق مردم‌سالاری دینی است، گفت: بر اساس قانون اساسی مردم با حضور در انتخابات نسبت به آینده خود مشارکت و تصمیم‌گیری می کنند، نباید اجازه داد عده‌ای که هیچ اعتقادی به نظر مردم ندارند، با برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی، وارد مجلس شوند./935/303/ب3

ارسال نظرات