۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۹۸۳

درخواست پنتاگون برای کمک ۱۴۵ میلیون دلاری به رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون درگزارشی به کنگره درباره بودجه درخواستی سال ۲۰۱۷ اعلام کرد این وزارتخانه درصدد است ۱۴۵.۸میلیون دلار به تل‌آویو برای مصارف نظامی کمک کند.
 رژيم صهيونيستي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، بر اساس اسنادی که وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده است، پنتاگون در بودجه مالی پیشنهادی سال 2017 خود از کنگره خواسته مبل 145 میلیون و 800 هزار دلار برای مصارف نظامی رژیم صهیونیستی ازجمله تکمیل طرح "گنبد آهنین"  اختصاص دهد.

 

سامانه ضد موشکی گنبد آهنین، پیکان و دیوید استینگ ازجمله سامانه‌هایی است که آمریکا از چند سال قبل برای ایجاد و استفاده از آنها در اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی کمک های مالی زیادی کرده است.

 

این خبرگزاری غربی نوشت: این سیستمها، برای ایجاد سپری چند لایه است که اسرائیلی ها با کمک واشنگتن در حال ایجاد آن هستند تا مانعی در برابر حملات ایران و متحدانش در مرز اسرائیل ایجاد کنند.

 

بر اساس گزارش درخواست بودجه مالی سال 2017 همچنین مبلغ 103.8 میلیون دلار برای برنامه‌های همکاری با اسرائیل درخواست کرده که این مبلغ به نسبت بودجه سال 2016 کمتر است . پیشتر 267.6 میلیون دلار درخواست شده بود.

 

از موارد قابل توجه در بودجه مالی سال 2017 کاهش کمک مالی برای گنبد آهنین است؛ در بودجه سال 2016  -   55 میلیون دلار درخواست شد اما در سال 2017 این مبلغ 42 میلیون دلار است./982/ب102/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات