۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۸۷۸
وزیر دادگستری:

دولت به خوبی به وظایف خود عمل کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به خرید هواپیما از سوی ایران گفت: سالانه پول زیادی برای خرید بلیط به شرکت های خارجی می دادیم و با خرید این هواپیماها، اضافه بر ایجاد فضای شغلی و کاری، بهای بلیط نیز به شرکت های ایرانی داده می شود.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در سلسله نشست های سیاسی جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم در مسجد امام زین العابدین(ع) اظهار داشت: قم نقش تعیین کننده ای در شکل گیری و دوام انقلاب داشته و این نقش را به خوبی ایفا کرده است.

 

وی ابراز کرد: این برکات به همت حوزه علمیه قم شکل گرفته و در دوران سیاه شاهنشاهی، شاکله دیانت، اسلامیت، ولایتمداری و پیروی از اهل بیت(ع) را در جامعه حفظ کرد؛ قم در همه مراحل و مراتب از پیشتازان بوده است.

 

وزیر دادگستری افزود: حوزه علمیه به یک بستر رشد نیاز داشت و زمینی که این درخت تناور در آن رویید، زمین حاصلخیز و ارزشمند قم بود؛ از ابتدای ظهور و بروز اسلام، قم بر مرام اهل بیت(ع) استوار و همیشه پایگاه ولایتمداران بوده است.

 

حجت الاسلام پورمححمدی ادامه داد: درستی کار یک جریان را از روی مخالفان و دشمنان آن می‏توان شناخت؛ جامعه به جریان‏های متعصب اهمیت نمی دهد، در حالی که جریان‏های تأثیر گذار مورد توجه قرار گرفته و در عین حال دشمنی ها با چنین جریان هایی زیاد است؛ حجم دشمنی، حجم قدرت شما را نشان می دهد.

 

وی تأکید کرد: این که دشمنان انقلاب اسلامی ایران، جریان‏های متحجر، کفر و استکبار، حکومت های وراثتی و سلطنتی است، نشان می دهد که انقلاب ما چه هدفی را دنبال می کند؛ روز به روز هم بر این جریان ها افزوده می‏شود تا جلوی گسترش اسلام و انقلاب گرفته شود.

 

وزیر دادگستری تصریح کرد: هدف انقلاب درست است اما ممکن است در جایی هم اشتباهاتی رخ داده باشد و از خدا می خواهیم که از اشتباهات ما بگذرد؛ این تفکر و توجه به خداوند متعال از ابتدای انقلاب، دستگیر و راهنمای ملت ما بوده است و مردم ما با این نگاه مسیر انقلاب را پیموده اند.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران با تمام فراز و فرودها، ملتی حق خواه بوده و به دنبال مبارزه با ظلم است؛ یک فرد مسلمان مؤمن اگر خطایی کند، به این معنی نیست که دیگر تقوا ندارد چرا که امکان دارد در اولین فرصت، استغفار کرده باشد.

 

حجت الاسلام پورمحمدی اظهار داشت: حرکت جمعی مردم را به سمت خدا خواهی می‏کشاند؛ حضور دسته جمعی در مراسمات مذهبی و معنوی باعث گشایش در مشکلات می‏شود و جمعیت زیادی برای این جامعه دعا می‏کنند.

 

وی افزود: خداوند متعال وعده داده که برای تقوا پیشه کنندگان گشایش قرار می دهد؛ تقوای مردم انقلابی ایران تحریم‏های فلج کننده را شکست و فرو ریخت؛ حالا شاهد هستیم که طرف های غربی و اروپایی خودشان برای تجارت به ایران می آیند و البته این ها مراقبت می‏خواهد؛ خداوند متعال به انسان با تقوا بصیرت می دهد که به خوبی مسیر حق را می شناسد.

 

وزیر دادگستری تصریح کرد: در مذاکرات برجام برخی آنقدر به دنبال فتنه بودند که ترس این وجود داشت که ظرفیت های پیش رو خراب شود و نتوان از این فرصت استثنایی استفاده کرد؛ ما در برجام معامله کردیم و تا چیزی نمی دادیم، نمی توانستیم چیزی بگیریم؛ طرف مقابل ما قلدرترین کشور دنیا بود و در بسیاری از موارد بیش از آن چه انتظار می رفت به دست آوردیم.

 

وی اظهار داشت: اقتصاد ایران کمتر از 1 درصد است و آمریکا بیش از 50 درصد اقتصاد دنیا را در دست دارد؛ آمریکا بیش از 10 هزار موشک و کلاهک هسته ای دارد و ایران فقط متهم به ساخت این سلاح بود؛ ایران با این دارایی آمریکا و هم پیمانانش را به میز مذاکره نشاند و آن ها را وادار کرد که تمام حقوق این کشور را به رسمیت بشناسند.

 

حجت الاسلام پورمحمدی تصریح کرد: برخی فریب کار به دروغ می گویند که بازرسان  می آیند و همه مکان های مهم کشور را بررسی می کنند؛ ملت و مسؤولان ما ایمان و عقل دارد و نباید خودمان را دست کم بگیریم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که آقای ظریف و صالحی در شب های قدر در حساس‏ترین روزهای مذاکرات در وین بودند، طرف‏های مقابل قصد داشتند که مذاکرات را به چالش بکشند؛ روز قدس در میان جمعیت میدان امام خمینی(ره) اصفهان بودم و به یاد آوردم که دعای این مردم کار را درست می کند؛ در عصر همان روز تمام مشکلات مذاکرات برداشته شد و همه چیز به حالت عادی برگشت و این، فقط حاصل دعای مردم بود.

 

وزیر دادگستری ابراز کرد: این انقلاب، انقلاب الهی است و مسؤولان این نظام باید وزن این انقلاب را بفهمند؛ اگر مذاکره کننده بداند که خداوند متعال، مردم و یک رهبر انقلابی حامی او است، به خوبی می داند که در صحنه مذاکره چه بگوید و شاهد بودیم که آقای ظریف به طرف های خود هشدار داده بود که هیچ گاه یک ایرانی را تهدید نکنید؛ این حرف تنها به پشتوانه مردم متحد بود.

 

وی اضافه کرد: تشریفات و سفرهای اخیر دولت با این هدف بوده که بیکاری ها در جامعه کمتر شود؛ سالیانه سفرهای زیادی با هواپیما انجام می‏شود که هزینه های هنگفتی برای خرید بلیط های هواپیمایی به شرکت های خارجی داده می شود.

 

حجت الاسلام پورمحمدی درباره خرید هواپیما از سوی ایران توضیح داد: برای نخستین بار شرکت هواپیمایی ایرباس به رییس جمهور ایران پیشنهاد داده است که هواپیماهای خود را در قسط های 8 ساله به ایران می فروشد؛ وقتی که برای سفرهای بین المللی از هواپیماهای خریداری شده استفاده کنیم، سالیانه 2 میلیارد دلار به شرکت های هواپیمایی داخلی داده خواهد شد، چرا که ایران بهترین راه مواصلاتی شرق و غرب عالم است.

 

وی تأکید کرد: بیشترین تمرکز مسیر جمعیت به سمت شرق از هوای ایران است و اگر این مسیر تقویت شود به یک منبع درآمدی بزرگ تبدیل می شود؛ همچنین با پشتیبانی منطقه، یک فضای شغلی بزرگ برای جوانان به وجود می آید.

 

وزیر دادگستری اظهار داشت: باید خوب بدانیم که در کجا سرمایه گذاری کنیم؛ جامعه الهی، جامعه ای عقلانی است که برنامه ریزی می کند؛ برای انتخابات مجلس و خبرگان آن هایی را انتخاب کنیم که اصول و مبانی دارند، شعاری فکر نمی کنند، انقلابی متفکر هستند و با احساس قدرت، حرف متین می زنند.

 

وی ابراز کرد: انقلابی بودن، شعار و پرخاشگری نیست؛ به جای دشنام دادن به کفار باید با عزم راسخ در مقابل آن ها بایستیم؛ نباید از رویارویی و مذاکره با قدرت ها ترسید و در عین حال باید با صلابت به مقابله با دشمن پرداخت و از جای خالی دادن پرهیز شود.

 

حجت الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: باید تلاش کنیم که در مجلس خبرگان، اصول‏گرایان ناب را انتخاب کنیم؛ چرا که ما خط امام(ره) و انقلاب را این مسیر می‏دانیم، اگر چه برخی افراد در این جریان وارد شده اند و طبیعی است.

 

وی افزود: دولت با مسائل اقتصادی و خارجی سختی روبه رو بود؛ دولتی که با مردمش رو راست باشد، خداوند متعال نیز لطفش را شامل او می کند؛ در فضای داخلی سعی شد تا اقتصاد از کنترل خارج نشود؛ در حال حاضر، دولت 580 هزار میلیارد تومان بدهکار است؛ در سال آینده بودجه دولت 260 هزار میلیارد تومان بسته شده است؛ به بانک‏ها، مؤسسات و پروژه ها بدهکار هستیم و آگاه هستیم که بیکاری نیز زیاد است.

 

وزیر دادگستری ادامه داد: دولت نرخ رشد گرانی را کمتر و فضای اقتصادی کشور را حفظ کرده است؛ طرحی که اوباما با عنوان خدمات بهداشت عمومی مطرح کرد و با آن رأی آورد را نتوانست اجرایی کند؛ در حالی که ایران در طی دو سال این طرح را در سخت ترین شرایط تحریم و فشار اجرایی کرد.

 

وی اضافه کرد: سالیانه حدود 47هزار میلیارد تومان به مردم یارانه داده می شود؛ یارانه به اندازه بودجه کشور است و دولت برای این که جامعه احساس نگرانی نکند، آن را به هر گونه بوده، حفظ کرده است.

 

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: دولت ادعا ندارد که رونق اقتصادی ایجاد شده است؛ مسؤولان تمام تلاش کرده اند که از ورشکستگی کشور جلوگیری شود؛ فشارهای بین المللی زیادی بر کشور وارد بود؛ آن افرادی که می گویند مذاکره کنندگان رفتند و با یک لبخند قرار داد امضا کردند، دروغ‏گو و فریب کار هستند؛ چرا که مذاکره کنندگان ایرانی یک دروغ‏گو و زورگو را به پای میز مذاکره آوردند.

 

وی تصریح کرد: برخی می گویند که دشمن حیله گر است و ممکن است که باز هم حیله کند؛ این افراد باید بدانند که دولت و مسؤولان همیشه هوشیار بوده و خواهند بود؛ دولت به تنهایی توان برداشتن مشکلات اقتصادی را ندارد؛ ملت باید همت کند، بخش های خصوصی باید فعال شوند و اقتصاد مقاومتی که به معنی اقتصاد متکی به ملت است باید اجرایی شود و دولت هم تمام همت خود را برای این مهم گذاشته است.

 

وزیر دادگستری در پایان تأکید کرد: با دقت باید جلوی بی حساب و کتابی ها گرفته شود؛ چرا که به خاطر این اتفاقات، جمهوری اسلامی ایران ضررهای زیادی را متحمل شده است.

 

گفتنی است که در پایان این مراسم از کتاب فجر ماندگار رو نمایی شد./840/پ201/ج

 

ارسال نظرات