۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۱۵۷۶۸
امام جمعه موقت کاشان:

امام راحل جغرافیای سیاسی جهان را تحت تأثیر قرار داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان گفت: در دهه های اخیر زیر هیچ قرارداد استعماری را یک روحانی تحصیل کرده در حوزه علمیه امضاء نکرده و هرآنچه از سوی استعمار به ملت ایران تحمیل شده است، به دست درس خوانده های غیر حوزوی بوده است.
حجت الاسلام والمسلمين علي احتشام

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان،در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: آنچه انقلاب اسلامی را مطرح کرد و موجب شد جغرافیای سیاسی منطقه و جهان تحت تأثیر آن قرار گیرد، نقش بی بدیل یک روحانی فیلسوف، عارف، باتقوا و مخلص در هدایت و رهبری ملت بزرگ ایران بود.

 

وی افزود: در دهه های اخیر زیر هیچ قرارداد استعماری را یک روحانی تحصیل کرده در حوزه علمیه امضاء نکرده و هرآنچه از سوی استعمار به ملت ایران تحمیل شده است، به دست درس خوانده های غیر حوزوی بوده است.

 

حجت الاسلام احتشام با بیان این که امام راحل یک روحانی عظیم الشأن درس خوانده در حوزه های علمیه و میراث خوار علوم اهل بیت(ع) بود: گفت: ملت ایران از بصیرت، اخلاص و وظیفه شناسی ایشان متأثر شد، از این رو حوزه های علمیه و شاگردان امام راحل در سراسر نقاط کشور، پیام عزت آفرین ایشان را به گوش توده های محروم و متدین و مسلمان رساندند.

 

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: اگر شهدای محراب و دیگر شهدای بزرگوار و علمای عظیم، پیام امام راحل را در سراسر این کشور در محافل و مجالس، مساجد و حوزه های علمیه نشر نمی دادند، انقلاب ایران به این مرحله از تأثیرگذاری، قوت و استحکام نمی رسید.

 

وی با اشاره به این که شروع آنچه موجب تغییر بنیادین در سیاسیت های جهانی شد، از یک روحانی عظیم الشأن، شاگردان ایشان و حوزه های علمیه بود تا با موج سازی در کشور نقش عظیم خود را ایفا کنند، گفت: نقش روحانیت در شکوفایی، ترمیم و پیش برد اهداف انقلاب، به عنوان عنصری بی بدیل خواهد بود.

 

حجت الاسلام احتشام گفت: هرگاه در مسائل منطقه یک روحانی آگاه مانند سید حسن نصرالله در لبنان، توانسته است شاگردی امام خمینی(ره) و پیروی از آرمان های رهبر معظم انقلاب را داشته و آن را برای مردم تفسیر کند، موجی جدید از عزت، ظلم ستیزی و دفاع از مظلومین و محرومین در منطقه روشنی بخش افکار و جان ها شده است./1307/302/ب3

 

ارسال نظرات