۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۳۱۵۴۴۴

مراسم پاسداشت پیشکسوتان مبارزه انقلاب در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ شهردار مشهد، مبارزات آزادگان انقلاب اسلامی را موجب شکسته شدن ابهت استکبار بیان کرد و گفت: به موجب این انقلاب هیچ معادله ای در جغرافیای سیاسی جهان بدون دخالت جمهوری اسلامی ایران قابل حل نیست.
پيروزي انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم پاسداشت پیشکسوتان مبارزه انقلاب امشب با حضور مسؤولان شهری، آزادگان و خانواه های آنها در تالار شهر مشهد برگزار شد.

 

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد در این مراسم با تقدیر و تجلیل از مبارزان قبل از انقلاب، گفت: زحمات این آزادگان از جهات مختلف مورد اهمیت است از جمله این که موجب بیداری اسلامی شد.

 

وی مبارزات آزادگان انقلاب اسلامی را موجب شکسته شدن ابهت استکبار بیان و خاطرنشان کرد: این مبارزات موجب فروریختن تاج و تخت شاهنشاهی و استقلال ایرانی اسلامی شد.

 

مرتضوی خطاب به مبارزان سیاسی قبل از انقلاب، اظهار کرد: حکومت شاهنشاهی را در سایه ولایت فقیه از میان برداشتید و ابهت استکبار را نیز شکستنید.

 

شهردار مشهد افزود: به موجب این انقلاب هیچ معادله ای در جغرافیای سیاسی جهان بدون دخالت جمهوری اسلامی ایران قابل حل نیست.

 

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمان طاغوت مستشاران آمریکایی حق مصنونیت سیاسی داشتند و هر کاری که انجام می دادند، ایرانی ها حق پیگیری و بازخواست آن ها را نداشتند و باید محاکمه آن ها در امریکا انجام می شد در حالی که امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سربازان آمریکایی را که حریم آب های جمهوری اسلامی را نقض کرده بودند را توقیف و دستگیر می کنند.

 

مرتضوی به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در سایه انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: امروز افتخار داریم که ماهواره سفیر با موجود زنده به فضا پرتاب می کنیم و موشک های والستیک قلب استکبار را نشانه رفته است.

 

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در زمینه های مختلف از جمله نانو تکنولوژی، پزشکی و پیشرفت های فضایی جزء قدرت برتر دنیا هستیم که با مقایسه ددر گذشته شاهد این پیشرفت خواهیم بود.

 

وی با تأکید به ثبت خاطرات مبارزان انقلاب اسلامی در قبل از انقلاب، بیان کرد: حوزه فرهنگی و هنری شهرداری مشهد بستر مناسبی را برای ثبت این خاطرات فراهم کند.

 

مرتضوی ادامه داد: خیلی از نسل جوان از این خاطرات اطلاعی ندارند بنابراین برنامه های متنوع برای ثبت خاطرات و بازگو کردن آن به نسل حوان فراهم شود.

 

حجت الاسلام ربانی از مبارزان سیاسی انقلاب اسلامی نیز در ادامه بردن نام امام خمینی را دلیل دستگیری خود از سوی نظام شاهنشاهی عنوان و اظهار کرد: در دیدار با  آیت الله شیخ مجتبی قزوینی، وی به طلبه ها سفارش کرد که نام امام زمان خود را ببرید.

 

وی با تأکید به معرفی امام زمان به دنیا، گفت: دنیای کفر و شرک نمی خواهد نام امام برده شود ما باید نام و فکر امام را بیان کنیم.

 

در این مراسم فعالان سیاسی انقلاب اسلامی به بازگو کردن خاطراتی از دوران مبارزات سیاسی خود بیان کردند و در پایان از آزادگان و خانواده شهیدان سیاسی انقلاب تقدیر به عمل آمد./1310/202/ب1

ارسال نظرات