۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۵۳۴۹
استاد علوم سیاسی قاهره:

داعش در معرض نابودی کامل قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه قاهره با اشاره به استراتژی داعش در تکیه به بُعد نظامی تاکید کرد که به زودی این گروهک از بین خواهد رفت.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اکرام بدر الدین رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه قاهره با اشاره به شکل گیری متفاوت گروه تروریستی داعش نسبت به سایر سازمان‌های تروریستی مانند القاعده تاکید کرد که این گروه بسیار زودتر نابود خواهد شد.


بدرالدین افزود: داعش در ساختارش بر ابعاد نظامی تکیه کرده در حالی که سایر گروه‌ها در ابتدا به تبلیغ، دعوت و جذب دیگران روی آورده و سپس بعد نظامی را به نمایش می‌گذارند مانند گروه اخوان المسلمین که استفاده از ابزار خشونت را به عنوان آخرین گزینه مطرح ساختند.


وی با اشاره به شعارهای جذاب این گروه در جذب جوانان خاطر نشان کرد: هر سازمانی در ابتدا با شعارهای جذاب و پر زرق و برق به جذب نیرو می‌پردازد اما آنچه که مهم است تعهد و توانایی اجرای شعارهاست که بسیاری از گروه‌ها از جمله داعش از آن بی بهره‌اند.


رییس دانشکده علوم سیاسی قاهره تصریح کرد: داعش با تشریع قوانین و احکام جدید و در برخی شرایط توزیع پول قدرت گرفت اما در سایه ائتلاف‌های تشکیل شده علیه داعش، توان پایداری و استقامت نداشته و حکومت خود را هیچگاه نمی‌تواند تشکیل دهد./981/ب904/د

ارسال نظرات