۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۳۱۵۰۲۲
رییس بسیج رسانه ملی:

صدا و سیما الگوهای اصیل خانوده‌های مذهی را به جامعه معرفی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج رسانه ملی گفت: شایسته است مدل های هدایتی و بصیرت بخشی که در میان خانواده های اصیل مذهبی جریان دارد باید به عنوان الگوهای رفتاری در جامعه معرفی شوند، صدا و سیما و کارشناسان فرهنگی باید این موارد را شناسایی کرده و معرفی کنند.
عاطفي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود عاطفی رییس بسیج رسانه ملی پیش از ظهر امروز در اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس با تلفن همراه با موضوع کرامت والدین (سایه پدر و مهر مادر)، که در سالن رضوان سازمان صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به شهدای مدافع حرم، گفت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب، اگر مبارزه شهدای حرم نبود امروز ما باید در کرمانشاه و همدان با تروریست‌های تکفیری می‌جنگیدیم، این مجاهدت و هجرت از خاک و وطن سبب شده که جنگ خارج از وطن ما باشد.

 

وی با اشاره به موضوع نشست تحت عنوان خانه و خانواده، عنوان کرد: با توجه به نوع ابزار و آلات پیشرفته‌ امروز مانند ماهواره، اینترنت و رسانه‌ها مجازی امروز نوع مشکلات ما با گذشته تفاوت پیدا کرده است بنابراین مسؤولان دست اندرکار مسائل پژوهشی و علمی باید به نهاد خانه و خانواده توجه خاص داشته باشند.

 

رییس بسیج رسانه ملی، اظهار داشت: آنچه امروز در اکثر دانشگاه‌ها و حوزه‌هایی که ظاهر علمی دارند از عناصری در فرضیه‌های خود استفاده می‌کنند که خواستگاه آن در غرب قرار دارد، که تفاوت زیادی با فرهنگ ما دارد، مشاوری که از شاخصه‌های علوم غرب برای فرهنگ ما استفاده کند اصالتی برای خانواده قائل نخواهد بود، ما باید از منظر دینی به خانواده نگاه کنیم.

 

عاطفی بیان داشت: نهاد خانواده در انقلاب و پشتیبانی آن از 8 سال دفاع مقدس باید بررسی شود که الگو‌های خوبی از آن برای سبک زندگی ارائه می‌شود.

 

وی افزود: امروز در نهاد اکثر خانواده‌ها عمیق بخشی و هدایت موجود نیست بنابراین مدل های هدایتی و بصیرت بخشی که در میان خانواده های اصیل مذهبی جریان دارد باید به عنوان الگوهای رفتاری در جامعه معرفی شوند، صدا و سیما و کارشناسان فرهنگی باید این موارد را شناسایی کرده و معرفی کنند.

 

رییس بسیج رسانه ملی، گفت: یکی از آفات خانواده عدم مهارت مواجه با مشکلات و تعامل افراد خانواده، طرح ریزی اقتصادی برای خانواده، فقدان مدل‌های مهارتی است که باید کارشناسان مدل ارائه دهند، بزرگترین هدف دین است که انسان ها به درجه و مرتبه ای برسند که لفظ، عنصر و صفت سالم بودن به آنها برسد.

 

عاطفی ابراز کرد: جامعه ما دچار فقدان مهارت است برای رسیدن به سبک زندگی باید مدل مهارتی ارائه دهیم و در این زمینه فرهنگ ما مستغنی است باید از آن استفاده کنیم مدل های عملیاتی که می‌تواند الگو شود به صورت نظرات شفاهی ثبت شود و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد، بسیج جامعه زنان در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشد ما نیز حمایت خواهیم کرد./807/202/ب3

ارسال نظرات