۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۱۴۶۷۷
آیت الله طبرسی:

حیات اسلام و انقلاب به وجود حوزه های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی حیات اسلام و انقلاب را به وجود حوزه های علمیه دانست و با بیان این که اگر حوزه های علمیه نباید به حتم حیات اسلام به خطر خواهد افتاد، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این مراکز ارزشمند دینی بهره گرفت.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، چهل و چهارمین جلسه شورای حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب با حضور آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران و رییس شورا و همچنین حجت الاسلام زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه برگزار شد.

 

آیت الله طبرسی در این جلسه بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است و تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.

 

وی به نقش ارزشمند و اثرگذار حوزه های علمیه در رشد و گسترش مبانی دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: وقتی ما می توانیم ادامه دهنده راه انبیا و اولیای الهی باشیم که حوزه های علمیه را تقویت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که تنها حوزه های علمیه هستند که ترویج کننده شریعت محمدی در جامعه هستند، افزود: کسی غیر از حوزه و روحانیت دلسوز ارزش های دینی و اسلامی در جامعه نیست.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز مسؤولیت مهم تبلیغ دین بر عهده روحانیت است، ادامه داد: خوشبختانه به برکت توجهات حضرت ولیعصر(عج) و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری، راه انبیاء الهی در غالب حوزه و روحانیت ادامه پیدا کرده است.

 

آیت الله طبرسی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم هدایت، سعادت، معرفت و صداقت جامعه را بالا ببریم باید حوزه های علمیه را تقویت کنیم و بهای بیشتری دهیم تا بتوانیم این مکتب و راه فقه جعفری که پایه و اساس اداره کشور را پاسداری و حمایت کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت تقویت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به حتم تقویت حوزه های علمیه بهترین راه گسترش و توسعه ارزش های دینی در جامعه است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که هیچ علمی همچون علوم دینی ارزشمند نیست، ادامه داد: تنها علم الهی که سعادت و تعالی انسان را تأمین می کند.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحانیت و حوزه های علمیه باید ربانی باشند و این یکی از امتیازات آنها است، تصریح کرد: روحانیت در تقوا، اخلاق، منش و صداقت باید الگوی جامعه باشد تا بتوانند جامعه را به خوب اداره و از معارف و وسایل دینی تأمین کنند.

 

وی بر ضرورت حمایت خیران برای ساخت حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: خیران همانطور که برای ساخت بیمارستان و مدارس همواره در عرصه حضور دارند باید در جهت تقویت حوزه های علمیه نیز تلاش کنند.

 

امام جمعه ساری، حیات اسلام و انقلاب را به وجود حوزه های علمیه دانست و با بیان این که اگر حوزه های علمیه نباید به حتم حیات اسلام به خطر خواهد افتاد، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این مراکز ارزشمند دینی بهره گرفت.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که امروز حوزه نیازمند تقویت است، خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش شبانه روزی دشمنان برای تضعیف مبانی دینی و انقلابی ما تنها نهادی که می توانند در برابر این توطئه ها ایستادگی کرده و به سؤالات و شبهات آنها پاسخ دهد حوزه های علمیه هستند./950/202/ب1

ارسال نظرات