۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۳۱۴۵۶۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

شورای نگهبان مهم ترین حافظ انقلاب و ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران از شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مقاوم در دفاع از آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری یاد کرد و گفت: شورای نگهبان در برابر فشارها و تخریب ها هیچ گاه تن به سازش نخواهد داد.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع تبیین جایگاه انقلاب اسلامی در قائمشهر برگزار شد، انقلاب اسلامی را مایع دل گرمی و نقطه امید همه مستضعفین عالم و مسلمانان جهان دانست و تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدایت و رهبری امام راحل و مجاهدت ها و ایثارگری های هزاران شهید گلگون کفن انقلاب اسلامی به ثمر نشست و ملت بزرگ و بصیر ایران اسلامی برگ زرینی را در تاریخ خود ثبت و ضبط کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود ادامه داد: دشمنان قسم خورده به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریافته اند که ایران اسلامی به برکت وجود ولایت فقیه و ملت بصیر و آگاه خود دژی نفوذ ناپذیر و مستحکم در برابر همه زیاده خواهی ها و توطئه های آنان است از این رو در صدد تخریب جایگاه ولایت فقیه از سوی برخی عناصر خودفروخته داخلی و خارجی در انتخابات پیش رو هستند.

 

وی در ادامه با تاکید بر تقویت جبهه گفتمان انقلاب اسلامی در کشور و افزود: گفتمان انقلاب اسلامی همان گفتمان و خط نورانی امام راحل و رهبری فرزانه انقلاب اسلامی است که تقویت این گفتمان در جامعه سدی در برابر توطئه های دشمنان ایجاد خواهد کرد و راه نفوذ را در مقابل همه هجمه ها و تهدیدات آنها خواهد بست.

 

مدیر حوزه علمیه قائمشهر در ادامه سخنان خود همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت های مخربانه دشمنان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات صحنه ای سرنوشت ساز در نطام ما است و مردم ما باید همیشه سعی کنند به بهترین کاندیداها رأی بدهند تا با انتخابشان نظام اسلامی بتواند به نحو احسن و خوب خدمت رسانی کند.

 

حجت الاسلام خوبانی به اهمیت انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال نسبت به دوره های قبل تاکید کرد: راهپیمایی عظیم 22 بهمن و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو پاسخ کوبنده ای بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام و انقلاب خواهد بود.

 

وی از نقش بسیار مهم خبرگان رهبری در طول سه دهه انقلاب اسلامی در تثبیت جایگاه ولایت فقیه و حفظ آن اشاره کرد و بیان داشت: ولایت فقیه یادگار گرانبهای امام راحل است و خبرگان رهبری آینده باید برای حفظ و تثبیت جایگاه ولایت فقیه در کشور تلاش کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﺷﻮرای نگهبان در ﺳﺎل ھﺎی اﺧﯿﺮ، ﮔﻔﺖ: جوسازی دشمنان علیه این شورا نمی تواند، ذره ای از جایگاه ارزشمند این نهاد مستحکم انقلاب اسلامی بکاهد. 

 

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردارند، افزود: تهاجم کج فهمان به این دژ مستحکم قوه قانون گذاری که با تصویب و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی وظیفه تفسیر قانون اساسی و نظارت بر اجرای انتخابات مهمی نظیر مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی را بر عهده داشته بی حساب نبوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی با این جایگاه سخت موضع گیری کرده و در راستای تضعیف آن اقدام کردند، اما با حمایت های قاطع امام امت و مقام معظم رهبری و صلابت و استواری فقها و حقوقدانان در ادوار مختلف این سرمایه و میراث گرانقدر امام راحل فعالیت های ارزشمندی را صورت می دهد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خط تخریبی علیه شورای نگهبان همواره در آستانه انتخابات از سوی دشمنان دنبال می شده است، افزود: در حال حاضر نیز عده ای در داخل همگام با دشمنان بیرونی جریان تخریب علیه شورای نگهبان را در پیش گرفته اند.   

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساسیت خاصی دارند و همه توان خود را در جهت تضعیف این جایگاه مهم نظام به کار گرفته اند، بیان داشت: مسؤولان شورای نگهبان به دور از تبلیغات منفی دشمنان با اقتدار و صلابت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.   

 

حجت الاسلام خوبانی از شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مقاوم در دفاع از آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان در برابر فشار ها و تخریب ها هیچ گاه تن به سازش نخواهد داد.   

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هجمه های فراوان برخی از افراد و جریان های سیاسی به جایگاه مقدس و ارزشمند شورای نگهبان، اظهار داشت: این شورا وظیفه حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی را برعهده دارد. 

 

وی با بیان این که عملکرد شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس و شورای اسلامی همواره مورد قبول بوده است، خاطرنشان کرد: حساسیت های این شورا در انتخابات برگزار شده در کشور بسیار تأثیرگذار و تعیین کننده بوده است./950/202/ب1

ارسال نظرات