۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۳۱۳۹۲۷
مبلغ دینی در ساحل عاج:

مردم انقلابی ماندن را شاخصه اصلی انتخاب کارگزاران قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی در ساحل عاج با بیان اینکه عده‌ای به بهانه‌ داشتن نقش در انقلاب، مانند طلحه و زبیر به دنبال امتیازهایی خاص از بیت‌المال برای خود هستند، گفت:‌ انقلابی بودن مهم است ولی دلیل خوبی برای داشتن توقعات و امتیازهای ویژه نسبت به سایر مردم نیست.
انقلابي بودن و انقلابي ماندن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جلال کریمی مهر، مبلغ دینی در ساحل عاج، شامگاه امروز در برنامه به رنگ خدا از رادیو معارف با بیان اینکه یکی از شاخصه های زندگی مؤمنانه مصرف درست بیت المال است، گفت: کسی که در مصرف بیت المال در پست های مختلف حساس نبوده و از بیت المال برای مصارف شخصی استفاده می‌کند از زمره مؤمنان خارج می شود.

 

وی افزود: عده‌ای به بهانه‌ای اینکه در انقلاب نقش داشته‌اند مانند طلحه و زبیر به دنبال امتیازهایی خاص از بیت المال برای خود هستند که باید گفت انقلابی بودن مهم است ولی دلیل خوبی برای داشتن تواقعات و امتیازها ویژه نسبت به سایر مردم نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همچنین امروزه عده‌ای به بهانه اینکه انقلابی بوده‌اند توقع دارند که هر چه را که می‌گویند مردم و نظام بپذیرند در حالی که باید گفت انقلابی بودن همانطور که گفته شد مهم است ولی از آن مهم‌تر این است که انقلابی بمانیم.

 

حجت الاسلام کریمی مهر با بیان اینکه مردم نباید انقلابی بودن را شاخصه اصلی گزینش کارگزاران در نظام اسلامی قرار دهند، گفت: اگر تاریخ اسلام به‌خصوص تاریخ زندگی ائمه(ع) را بخوانیم خواهیم دید کسانی که در مقابل ائمه ایستادند از حضرت علی(ع) تا امام حسین(ع) کسانی بودند که در صدر اسلام جز انقلابیون بودند اما بعدها و به مرور زمان نگرش آن‌ها تغییر کرد و انقلابی نماندند.

 

وی با تأکید بر اینکه فتنه سال 88 و وقایع پس از آن هم مهر تأییدی بر این موضوع است، افزود: اگر مردم می‌خواهند کسی را انتخاب کنند باید ببینند که آیا امروز انقلابی مانده است یانه و اگر انقلابی بود و به ارزش‌های نظام پایبند است می‌توانند این شخص را انتخاب کرده و به او رأی دهند و سرنوشت انقلاب را به دست او بسپارند.

 

استاد جامعة القرآن کریم ادامه داد: امروز شرایط انقلاب از هر برهه دیگری حساس‌تر است و در حال حاضر که انقلاب ما از دوره جوانی وارد دوره میان سالی شده است بهتر است نهایت دقت خود را به کار برده و حاکمان و کارگزاران اسلامی را با توجه به معیارهای قرآنی و علوی انتخاب کنیم تا انقلاب بیمه شود.

 

حجت الاسلام کریمی مهر یادآور شد: یک کارگزار خوب در نظام اسلامی گوش به فرمان ولایت بوده و تا جایی که می‌تواند امر ولایت را بر همه چیز مقدم می شمارد زیرا می‌داند پیشرفت نظام اسلامی در گرو مطاع شمردن امر ولایت است./968/پ202/ی

ارسال نظرات