۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۱۳۳۶۱
نماینده ولی فقیه در سپاه تشریح کرد؛

چگونگی نفوذ دشمن و به انحراف کشاندن انقلاب ها در طول تاریخ/ مجلس باید انقلابی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: امروز دشمن دنبال مجلس معتدل و انفعالی است، رهبری فرمودند ما باید به دنبال مجلس انقلابی باشیم تا در برابر خطرات تهدید انقلاب محکم بایستند، از این رو این مجلس و این خبرگان از همه دوران ها مهم تر است.
آيت الله سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پیش از ظهر امروز در هفتمین اجلاسیه 590 شهید و ایثارگر روحانی استان اصفهان که در ناحیه مقامت امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری ظرف چند ماه گذشته به دفعات از واژه نفوذ استفاده کردند و ما باید بفهمیم که ایشان واقعاً دغدغه بزرگی در مورد نفوذ دشمن دارند و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم، بلکه باید از آن ها درس بگیریم.

 

وی ادامه داد: در روایات داریم که انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، امروز اگر غفلت کنیم، بزرگ ترین انقلاب توحیدی عصر حاضر که همان انقلاب اسلامی ایران است را در معرض خطر قرار داده ایم، چهار تجربه تلخ تاریخی درباره نفوذ اجانب و ضد انقلاب در انقلاب های توحیدی و به انحراف کشاندن آن ها در پیش روی ما است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: نخستین این انقلاب ها انقلاب الهی موسی بن عمران(ع) است، خداوند در قرآن 136 بار از انقلاب موسی سخن به میان آورده است، هیچ امتی به انداره بنی اسرائیل تحت فشار نبوده و هیچ ملتی هم به اندازه آن ها از نعمت های الهی بهره مند نشدند، خداوند به آن ها می فرماید به خاطر صبر و ایستادگی پای رهبری به این مقام رسیدید.

 

سامری از خود مردم علیه آن ها استفاده کرد و شعارهای انقلاب را تغییر داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: تمام این تلاش ها و رنج کشیدن ها با به میقات رفتن موسی(ع)  و نفوذ شخصی به نام سامری بر باد رفت، این عنصر فتنه گر و منافق که جزء انقلابیون بود، به دروغ مرگ موسی را اعلام کرد و با فریبکاری طلا و جواهرات مردم را از آن ها گرفت و با آن گوساله سامری را ساخت.

 

وی اظهار داشت: پس با توجه به این آیات قرآن می توان فهمید که می شود با  اموال خود مردم، با رأی و به انحراف کشاندن فکر خود مردم، از خود آن ها علیه آن ها استفاده کرد و انقلاب آن ها را مصادره کرد، سامری قبل از به میقات رفتن موسی شعارهای انقلابی می داد اما همین که فرصت را مناسب دید گوساله را خدا خواند وآن شعارهای پیشین را فراموش کرد و به تعبیر امیرمومنان(ع) خداوند لباس کرامتش را از تن بنی اسرائیل درآورد.

 

مسأله نفوذ پذیران از نفوذ کنندگان و تبعیت کنندگان از آن ها مهم تر است

نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز داشت: انقلاب بعدی انقلاب جهانی صدر اسلام بود که برای نجات همه انسان ها بود، اما هم در عصر پیامبر(ص) و هم بعد از آن به شدت بیشتری نفوذ دشمن در این انقلاب صورت گرفت، خداوند در سوره توبه می فرماید "آن ها به سرعت در درون شما رخنه و نفوذ می کردند تا فتنه کنند و در بین شما کسانی بودند که به حرف های آن ها خوب گوش می کردند".

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: مسأله نفوذ کنندگان یک مطلب است، اما مسأله نفوذ پذیران و تبعیت کنندگان از آن ها مسأله مهم تری است، شخص مسیحی به نام ابو عامر به پادشاه روم پناه برد و به دوستانش پیام داد که برای من پایگاهی بسازید تا در برگشت از آن استفاده کنم، رفتند و از پیامبر(ص) خواستند تا مسجدی را برای آن ها افتتاح کند، آیه آمد که پیامبر(ص) در این مسجد وارد نشو.

 

دقت کنیم کدام منبری، مداح یا سخنران را و با چه سابقه ای دعوت می کنیم

وی گفت: قرآن چگونه راه را به ما نشان دهد، وقتی می فرماید پیامبر پایت را در این مسجد نگذار، ما باید بفهمیم که نباید پایمان را در هر جلسه و حزبی بگذاریم، به هر کسی نباید رأی بدهیم، بدانیم به کدام لیست رأی بدهیم به کدام ندهیم، کدام منبری یا مداح یا کارشناس را دعوت کنیم و کدام را دعوت نکنیم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: باید ببینیم کاندیدا، منبری، مداح یا مرجع در چه مسیری حرکت می کنند، موضع آن ها با رهبری رفتار می کنند، سرجون رومی به عنوان مشاور ارشد معاویه در داخل کاخ او نفوذ کرده بود، حتی بسیاری از زندان بان های معاویه به زبان رومی صحبت می کردند وهمان ها موجبات انحرافات و فجایع بسیاری در جامعه اسلامی را فراهم کردند.

 

فراماسون ها، غرب گراها و جاسوس ها انقلاب مشروطه را مصادره کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: انقلاب بعدی انقلاب مشروطه ایران است، 3 دسته در به انحراف کشاندن مشروطه نقش ایفا کردند، فراماسون ها، غرب گراها و جاسوس ها با هم انقلاب ر مصادره کردند، غرب گراها افرادی نظیر میرزا ملکم خان، آقاخان کرمانی، ناظم الدوله، طالبوف، میرزا فتحعلی خان آخوندزاده و تقی زاده بودند.

 

وی ابراز داشت: چهارمین انقلاب انقلاب اکتبر شوروی بود که در سال 1917 اتفاق افتاد و مقابله با امپریالیسم و سرمایه داری، دفاع از جریان ها و نهضت های انقلابی، دفاع از مردم مظلوم جهان و همه چیز برای همه و عدالت اجتماعی از مهم ترین شعارهای آن بود و توانست حوزه های وسیعی از قدرت آمریکا را زیر پا بگذارد، در آمریکای لاتین در بیخ گوش آمریکا دارای پایگاه بود، همچنین در شرق اروپا، خاور میانه و آفریقا دارای طرفداران فراوانی بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکا که با دوام این انقلاب خود را در خطر می دید و قدرت مقابله رویارو را هم با آن نداشتف تصمیم گرفت تا با نفوذ به درون آ ن را از داخل متلاشی کند، گورباچوف معتقد است زمانی شوروی سقوط کرد که صف مک دونالد از یک کیلومتر فراتر رفت، اما اشتباه می کند، این فروپاشی به دوران آقای خروشچوف برمی گردد که به ایده هم زیستی مسالمت آمیز به غرب رسیده بود.

 

فروپاشی شوروی ریشه در تفکر امکان همزیستی مسالمت آمیز دولتمردان آن با آمریکا داشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: خروشچوف تصور می کرد چون حالا شوروی قدرتی معادل با آمریکا دارد و آمریکا نمی تواند با آن مقابله کند، پس حالا عیبی ندارد تا با آن ها وارد تعامل و مذاکره شد تا قدری از تنش ها کاسته شود و هر وقت اگر آمریکایی ها خواستند زور گویی کنند یا فریب دهند ما هم چیزی از دست نداده ایم و جواب محکمی به آن ها خواهیم داد.

 

وی اظهار داشت: آمریکا از طریق دوستان غرب گرایی کهدر شوروی داشت جبهه طرفدار خود را تقویت کرد و در انتخابات حمایت وسیعی از آن ها کرد و توانست طرفداران خود را وارد دومای شوروی کند، همچنین افکار عمومی شوروی را تحت تاثیر قرار دادند و نمایندگان وابسته به آمریکا در مجلس از همه طرح های مذاکرات آمریکایی ها حمایت کردند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان داشت: نخستین پیمانی که امضاء شد منع توسعه راکتورهای اتمی شوروی بود، خروشچوف شرط کرده بود که نباید مذاکرات از توافق هسته ای فراتر برود، اما آمریکایی ها این بار پای شوروی را به پرونده سازی های حقوق بشر باز کردند و پیمان هلسینکی هم امضاء شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین بیان کرد: سعیدی رییس دولت بعدی وقتی خواست دوباره به شعارهای اصلی انقلاب یعنی استکبارستیزی برگردد دیگر دیر شده بود، چرا که مردم شرطی شده و آماده برای یک تحول بزرگ بودند، بعدها یلتسین و گورباچوف هم معتقد به ادامه راه تفکر خروشچف شدند، چرا که دیگر چاره ای جز این نداشتند چون غربگراها  افکار مردم را تغییر داده بود.

 

وی ابراز داشت: امروز اگر آقای پوتین مقابل آمریکا ایستاده به این علت است که از اشتباهات گذشته درس گرفته و فهمیده که با گرگ نمی شود همزیستی مسالمت آمیز داشت و آن معضلاتی که از سوی آمریکا در گرجستان و اوکراین و دیگر مناطق برای روسیه پیش آمد هم ریشه در همان اشتباهات و نوع دیدگاه آن ها نسبت به استکبار بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امروز ایران هم باید بداند که  توافق هسته ای جای خودش را دارد، اما غرب گرایی و سرسپردگی به غرب است که خطرناک است و باید مسأله هسته ای را از مسائل دیگر جدا کنیم، نباید بر سر آرمان ها و شعارهای اصلی انقلاب با غرب مذاکره کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تاکید کرد: چیزی که خروشچوف به شدت از آن غافل بود، نفوذ فرهنگی و تغییر افکار و آرای مردم  از سوی جریان های غربگرا بود، او به خیال خودش می خواست منافع کشورش را در کنار دوستی با آمریکا حفظ کند، هسته ای و نفت و گاز را حفظ کند، به همین دلیل از آرمان های اصلی انقلاب فاصله گرفت، او خوی گرگ صفتی آمریکا را نمی دانست، نفوذ فرهنگی را از یاد برده بود.

 

نبود مجلسی انقلابی در روسیه برای مقابله با اقدامات اشتباه دولت از مهم ترین عوامل سقوط شوروی بود

وی اظهار داشت: از مهم ترین عوامل اصلی فروپاشی شوروی بهره مند نبودن از مجلسی انقلابی بود که بتواند در مقابل افکار و اقدامات اشتباه خروشچوف و گورباچوف بایستد، اگر دومای شوروی انقلابی بود، قطعا مقاومت می کرد و کار به فروپاشی نمی کشید.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر گفتمان نبوی و علوی و اسلام ناب محمدی(ص) امروز مرزهای بین المللی را در نوردیده و توان بالایی در جهان دارد و در عمق نفوس مردم و آزادیخواهان جهان پایگاه محکمی دارد، رهبری در ایران در اوج صلابت است، جهان بینی شوروی مارکسیستی بود و جهان بینی انقلاب اسلامی الهی است و مردم حاضرند در راه حفظ آن جانفشانی کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: آمریکایی که انقلاب اسلامی ایران را بر خلاف منافع خود می بینند و احساس خطر می کنند برای به شکست کشاندن آن از ابتدا تا کنون با شیوه های نظامی، تحریم و تعامل سعی فراوانی کرده اند، الان بر روی تعامل سرمایه گذاری کرده اند، به هوش باشیم پشت لیست های انتخاباتی چه افرادی قرار دارند، حواسمان باشد پیرو غرب گراها نشویم.

 

وی بیان داشت: بنی صدر و بازرگان غرب گرایانی بودند که می خواستند انقلاب را مصادره کنند، اما به دلیل مقاومت انقلابی مردم شکست خوردند، در دوران میرحسین موسوی با استفاده از او سعی داشتند تا نفوذ کنند اما موفق نشدند تا در زمان دولت کارگزاران مرکز تحقیقات استراتژیک از سوی رییس جمهور به آقای موسوی خویینی ها سپرده شد.

 

نطفه اصلی تئوریزه کردن غربگرایی در ایران به ریاست موسوی خوئینی ها بر مرکز تحقیقات استراتژیک

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: نطفه اصلی تئوریزه کردن غربگرایی در ایران به سال 68 و ریاست موسوی خویینی ها بر مرکز تحقیقات استراتژیک می رسد، او افرادی نظیر عباس عبدی، عمادالدین باقی، مجید محمدی، محسن سازگارا، علوی تبار، امین زاده، بهزاد نبوی، آغاجری و تاج زاده را با محوریت سعید حجاریان به عنوان معاون سیاسی  بر این نهاد مسلط کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ادامه داد: آقای حجاریان می گوید ما در مرکز تحقیقات استراتژیک یک پروژه بیشتر نداشتیم و آن توسعه سیاسی بود، جریانی در داخل کشور از سال 68 دنبال رابطه با آمریکا هستند و معتقدند که بدون آمریکا نمی شود جامعه را اداره کرد و به دنبال تغییر ساختار و فرهنگ سیاسی جامعه بر اساس مدل های توسعه غربی است.

 

وی توضیح داد: آقای مرعشی سخنگوی کارگزاران می گوید ما طرفدار مکتب لیبرالیسم هستیم و اسلام فاقد نظام سیاسی اقتصادی است و ما حزبی لیبرال دموکرات مسلمانیم و به آقای خاتمی رییس جمهور اسبق می گوید ما برای پیشرفت راهی جز پذیرش خرد غربی نداریم، در حالی که بین مردم سالاری دینی با لیبرال دموکراسی غربی، تضاد وجود دارد و با هم قابل جمع نیستند، در حالی که برخی از عمامه به سرها آن ها را با هم جمع می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: 2 هزار و 900 نفر در آن زمان بورسیه شده و از کانادا، انگلیس و ایتالیا مدرک دکترا گرفتند و پس از بازگشت حلقه کیان را تشکیل دادند، مجله کیان شکل گرفت و تحت آموزش آقای بشیریه و سروش قرار گرفتند و بستر اصلی اصلاح طلبان بدین صورت از ترکیبی از عناصر تکنوکرات دموکرات و عناصر سکولار لیبرال شکل گرفت.

 

دشمن به دنبال مجلسی منفعل و غیر انقلابی است/ مسأله هسته ای با غربگرایی متفاوت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: در سال 88 دشمن در صدد اجرای نقشه غرب گرایی بر آمد و فرقی هم نمی کرد که بازیگر آن موسوی باشد یا شخص دیگر، تفاوت ما با شوروی در رهبری نظام است، همواره رهبری جلوی این جریان غربگرا ایستادند و مملکت و انقلاب را نجات دادند، ما موظفیم اجازه ندهیم به غربگراها، رای مردم در جمهوریت و اسلامیت نظام نقش دارد و هم امانت است و هم تکلیف است و هم حق است، حقی که قابل انتقال نیست.

 

وی افزود: امروز دشمن دنبال مجلس معتدل و انفعالی است، رهبری فرمودند ما باید به دنبال مجلس انقلابی باشیم تا در برابر خطرات تهدید انقلاب محکم بایستند، این مجلس و این خبرگان از همه دوران ها مهم تر است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: مسأله مذاکرات هسته ای با مسأله غربگرایی متفاوت است، هسته ای یعنی اتحاد مردم برای حل مسأله هسته ای در چارچوب خطوط قرمز رهبری و ایستادگی همگانی در برابر زیاده خواهی آمریکا که می خواهد با شناسایی عناصر غربگرا و وارد کردن آن ها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان در مراکز مهم نظام نفوذ کند، همه هزینه ها را متوجه رهبری نکنیم، مجلس هم باید در برابر آمریکا و استکبار و جریانات غربگرا بایستد./869/201/ب1

ارسال نظرات