۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳۱۳۲۷۱
مدیر مؤسسه صدای بهار خبر داد؛

نمایش مستندات علمی دروس مراجع تقلید در لحظه تدریس

خبرگزاری رسا - مدیر مؤسسه صدای بهار از نمایش مستندات علمی دروس مراجع تقلید در لحظه تدریس خبر داد و گفت: مستندات مطرح شده توسط مراجع تقلید هنگام تدریس، همان لحظه از طریق ویدئو پروژکتور بر روی پرده بزرگ ۱۲ متری نمایش داده می‌شود.
مدرسه فقاهت

جواد جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اجرایی شدن طرح نمایش مستندات علمی دروس مراجع تقلید در هنگام تدریس، گفت: مؤسسه صدای بهار این طرح را به عنوان الگو، امسال پس از ایام تاسوعا و عاشورا در درس خارج حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در شبستان اول مسجد اعظم اجرا کرد.

 

وی نمایش خلاصه درس روزهای گذشته، نشان دادن مستندات در هنگام تدریس و تقریر همزمان را از ویژگی‌های این طرح برشمرد و افزود: خلاصه درس روز گذشته حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی قبل از شروع درس با استفاده از ویدئو پروژکتور بر روی پرده‌ای بزرگ با مساحت 12 متر مربع نشان داده می‌شود.

 

مدیر مؤسسه صدای بهار با بیان این‌که مستنداتی که استاد بیان می‌کنند همان لحظه نمایش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این مستندات شب قبل تدریس، از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی گرفته می‌شود، از کتابخانه مدرسه فقاهت پیدا شده و در فایل ورد قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: وقتی استاد مطلبی را مطرح می‌کنند، این مطلب از روی فایل ورد آورده شده و از روی کتابخانه فقاهت نشان داده می‌شود و وقتی استاد بخشی را می‌خوانند با کشیدن نشانه ماوس بر روی بخش مورد نظر، طلاب بر روی آن مطلب متمرکز می‌شوند.

 

جوادی با اشاره به تقریر همزمان مستندات مطرح شده، اظهار داشت: در این بخش مستندات دروس خارج که توسط استاد از کتاب‌های مختلف مطرح می‌شود به صورت خلاصه روی پرده نوشته شده و طلاب در فهم و نوشتن دقیق این مستندات دچار خطا نمی‌شوند.

 

مدیر مؤسسه صدای بهار گفت: مستندات علمی درس حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز که بیشتر به آیات منحصر بود از شنبه این هفته بر روی پرده به نمایش درآمد و در کنار آن تقریر نویسی خلاصه درس به صورت همزمان هم انجام ‌شد.

 

وی با اشاره به فراهم بودن بسترهای زیرساختی برای توسعه این طرح در دروس سایر مراجع تقلید، اظهار داشت: توسعه این طرح نیازمند اقدامات اجرایی است که در صورت موافقت مسئولان و فعالان دفاتر مراجع تقلید، اجرا می‌شود.

 

 

جوادی با بیان این‌که پیشنهاد اجرای این طرح به اساتیدی که در حوزه علمیه نجف و لبنان کرسی درس دارند، داده شده است، گفت: با استاد شیخ هادی آل رازی و استاد شیخ محمد سند که در جوار حرم مطهر امام علی(ع) در حال تدریس هستند هماهنگ شده و این طرح تا پایان سال جاری در نجف اشرف اجرا می‌شود و امیدواریم که از ابتدای بهار سال آینده نیز این امکان برای دروس حوزه علمیه لبنان فراهم شود.

 

 

وی در پایان یادآور شد: دروس خارج حوزه‌های علمیه قم، مشهد، نجف و لبنان به صورت زنده از طریق مدرسه اینترنتی فقاهت به نشانی http://eshia.ir پخش می‌شود و امکان شرکت و شنیدن دروس خارج حوزه‌های مذکور به صورت زنده از طریق رایانه و تلفن همراه میسر است./920/ت302/س

ارسال نظرات