۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۳۱۲۹۶۸

مصادره پول و دارایی مهاجران از سوی دولت‎های غربی

خبرگزاری رسا ـ مردم جنگ زده و آواره کشورهایی نظیر سوریه و عراق برای فرار از شرایط دشوار موطن خود، خطرهای سفر به اروپا را به جان می خرند اما دولت های غربی به ازای سکونت پناهجویان در اروپا، تمام دارایی آنان را مصادره می کنند.
پناهجویان افغانی در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با آنکه پناهجویان برای فرار از شرایط دشوار زندگی در وطن جنگ زده خود به کشورهای اروپایی پناه آورده اند، شرایط جدید تعیین شده از سوی برخی از این کشورها برای پناهجویان تعجب آور است.

 

در همین راستا دولت هلند با دریافت 700 هزار یورو (معادل 530 هزار پوند) در چهار سال گذشته از پناهجویان، سردمدار این اعمال فشار بر آوراگان و مهاجران است.

 

اخیرا برنامه دریافت پول نقد از پناهجویان در ازای ارائه خدمات، موجب ایجاد بحث هایی شده است.

 

بر اساس قانونی که از سال 2008 در کشور هلند لازم الاجرا شد، پناهجویانی که مشغول به کار هستند باید 75 درصد از درآمد خود را برای مخارج کلی زندگی از جمله غذا و محل سکونت به دولت تحویل دهند.

 

همچنین طبق این قانون از پناهجویان خواسته می شود که پس انداز و هر چیز قیمتی را که با خود به هلند آورده اند به مراکز پناهندگی دولتی تحویل دهند. اشیای شخصی نیز باید به دولت تحویل داده شود گرچه برای این قانون استثنائاتی نظیر حلقه ازدواج، کامپیوتر و موبایل لحاظ شده است.

 

اگر دارایی های هر فرد پناهجو از 5859 یورو و دارایی های هر خانواده پناهجو از 11790 یورو تجاوز کند، تخفیفی نیز برای آنان قائل خواهد شد.

 

طبق آمار منتشر شده از سوی سازمان امور پناهندگی هلند، پناهجویان در سال 2012 مبلغ 221 هزار، در سال 2013 مبلغ 178 هزار، در سال 2014 مبللغ 177 هزار و در سال 2015 مبلغ 137 هزار یورو به دولت هلند پرداخت کرده اند.

 

در کشور هلند در حال حاضر 47 هزار و پانصد پناهجو سکونت دارند که این تعداد دو برابر جمعیت پناهجویان این کشور در سال 2014 و سه برار آمار پناهجویان در سال 2013 است.

 

گفتنی است که دولتهای آلمان و دانمارک نیز در نظر دارند چنین شرایطی را برای پناهجویان اعمال کنند.

 

احتمال می رود که عزم بازگشت عده ای از پناهجویان به کشور های جنگ زده خود به دلیل همین شرایط سخت گیرانه دولت های غربی باشد./847/ب902/د

ارسال نظرات