۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۸۰۴
امام جمعه شهرستان ماکو:

تمکین به نظر شورای نگهبان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام رنجبری قانون را در تمام موارد فصل الخطاب خواند و گفت: نظریات افراد از نگاه شخصی محترم است اما در رابطه با مسائلی که درحوزه سیاسی و اقتصادی پیش می آید باید به قانون توجه شود.
حجت الاسلام رنجبري

حجت الاسلام ایوب رنجبری، رییس حوزه های علمیه ماکو در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به سخنان رییس جمهور مبنی بر اینکه احراز صلاحیت واقعی از آن ملت است، گفت: مابه شخص و گروه کار نداریم، فصل الخطاب در تمامی موارد قانون است.

 

حجت الاسلام رنجبری افزود: در رابطه با مسائلی که در حوزه سیاسی و اقتصادی پیش می آید باید به قانون مراجعه کرد.
 
 
وی احراز صلاحیت نامزدها را از جمله وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: قانون خیلی شفاف این مسأله را برایمان بیان کرده و باید به نظر شورای نگهبان اکتفا کنیم.
 
 
امام جمعه شهرستان ماکو در زمینه سیاه نمایی دکتر روحانی درخصوص تایید یک جناح در قبال جناح دیگر تصریح کرد: جناح و احزاب اگر زیر چتر نظام جمهوری اسلامی باشند مورد تایید مردم هستند.
 
 
حجت الاسلام رنجبری اذعان داشت: ما از اینکه در جامعه تفکرات و نظریات مختلفی باشد مخالفتی نداریم و این بدان معنا نیست که یک جناح درست است و یک جناح غلط.
 
 
وی افزود: مردم بر اساس ظرفیت های قانونی شورای نگهبان از بین افرادی که احراز صلاحیت شده اند از جناح چپ و راست، انتخاب می کنند.
 
 
حجت الاسلام رنجبری درخصوص تاکید دکتر روحانی به اعتدال و مطرح کردن برخی از خواسته های تندروها گفت: فکر نمی کنم ایشان به عنوان یک مقام مسؤول خواسته تندروها را مطرح کنند.
 
 
امام جمعه ماکو تصریح کرد: دکتر روحانی دوران قبل از انتخابات با سرلوحه قرار دادن اعتدال به میدان آمد و الان هم که در ریاست جمهوری هستند با اعتدال عمل می کنند.
 
 
وی خاطرنشان کرد: اعتدال باید در تمامی زمینه ها اجرایی شود و افراط و تفریط از سوی هر جناح مخالف دستور دین مبین اسلام و فرمایش ائمه معصومین است./936/302/ب1
ارسال نظرات