۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۱۲۶۹۲

مهاجران عراقی و سوری به کشورهایشان بازمی‎گردند

خبرگزاری رسا ـ به دلیل مشکلات زندگی در اروپا، عده‎ای از پناهجویان تصمیم بازگشت به کشورهای جنگ زده خود را گرفتند.
پناهجويان سوري

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با شروع شدن بحران و جنگ در کشورهای خاورمیانه به ویژه سوریه، عراق، افغانستان و کشورهای شمال آفریقا؛ عده زیادی از مردم این کشورها برای یافتن مکانی مناسب و امن برای زندگی، خطر سفر به اروپا را به جان خریده و از طریق قاچاق راهی کشورهای اروپایی شدند.

 

بحران هجوم پناهجویان به اروپا از سال گذشته به یکی از بحران های بزرگ این قاره تبدیل شده است به طوری که به گفته کارشناسان، مهاجرت این تعداد پناهجو بعد از جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

 

در این میان شهروندان کشورهای خاورمیانه که با فروختن تمام دارایی و مایملک خود به کشورهای اروپایی به ویژه آلمان راهی شده اند، با مشکلاتی مواجه شده اند که به هنگام ترک کشور جنگ زده خود به هیچ وجه تصور آن را نمی کردند.

 

این مشکلات به حدی است که عده ای از خیل کثیر این پناهجویان مسلمان و عرب، خواستار بازگشت به کشورهای خود هستند؛ کشورهایی که هنوز درگیر جنگ بوده و تا آرامش و امنیت فاصله زیادی دارند.

 

یکی از اتباع سوری ساکن در آلمان که برای مهاجرت به این کشور تمام دارایی خود را به کمترین فروخته و با خانواده خود راهی اروپا شده است، به وال استریت ژورنال گفت که وی به امید یافتن خانه ای کوچک و کمک هزینه ای اندک برای راه انداختن یک شغل راهی آلمان شده اما در حال حاضر با خانواده خود در اتاقی محقر و بدون وسایل ساکن شده است. از این رو در نظر دارد که به زودی به سوریه بازگردد.

 

این پناهجوی سوری به وال استریت ژورنال گفت: به همراه خانواده ام به آلمان آمدم چون همه می گفتند که این کشور بهشت است اما در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات زیاد در این کشور از سفر خود پشیمان هستم.

 

بعد از سرازیر شدن حدود 1.1 میلیون پناهجو به آلمان، مقامات این کشور آنگلا مرکل، صدر اعظم آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند چرا که حضور خیل عظیم پناهجویان در آلمان به شدت مورد نارضایتی عمومی در این کشور شده بود. اما مرکل با آوردن دلایلی از جمله پر کردن خلاء نیروی انسانی، با این انتقادات مقاومت کرد.

 

در همین حال پناهجویان مسلمان نیز بعد از ورود به آلمان به نوبه خود با مشکلاتی روبرو شدند. این افراد در حال حاضر از کم بودن موقعیت های شغلی، برخوردهای بسیار بد مقامات در دفاتر امور پناهندگی و نیز وضعیت بد خورد و خوراک و از همه بدتر سهل انگاری مردم آلمان در مورد مسائل جنسی شکایت دارند.

 

از این رو عده زیادی حاضر شده اند که با وجود خطر جنگ و ناامنی بار دیگر به کشورهای خود بازگردند./847/ب902/د

ارسال نظرات