۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۱۲۶۲۲

مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مروی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مروی انتظارات رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه مروی مطرح و بر ارتقای سطح آموزشی و تربیتی این حوزه علمیه تأکید شد.
آيين توديع و معارفه مدير حوزه علميه مروي  حوزه علميه مروي تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مروی صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین رشاد رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه علمیه تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز، معاونان مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران، اساتید و طلاب مدارس تابعه حوزه علمیه مروی در این حوزه برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش آیت الله احمد محسنی گرکانی، تولیت حوزه علمیه مروی در ابتدای این جلسه با اشاره به انتشار حکم انتصاب خود از سوی رهبری، گفت: حوزه علمیه مروی مورد توجه ایشان است و عبارت «آنچه مقتضای تربیت طلاب سالم و مفید است مورد انتظار اینجانب است» نشان دهنده این است که ماهم باید منتظر باشیم این آینده درخشان برای حوزه علمیه مروی رقم بخورد و علم و عمل و تقوا را به گونه ای نشان دهیم که این مدرسه نمونه، نمونه تر شود.

 

آیت الله محسنی گرکانی با تاکید بر اینکه این فیضیه تهران باید نمونه باشد، اظهار داشت: همه علما و اساتید انتظار دارند مدرسه مروی با علمای صالح و باتقوا مزین شود.

 

وی با بیان این‌که در یک کلمه عرض می کنم پیروی از اسوه رسول الله که خدا در قرآن فرموده است وظیفه اصلی ماست، گفت: ما اگر به حقیقت اخلاص و صفا و معنویت و علم و تقوا و نظم و نظافت پیامبر(ص) و برنامه های زندگی ایشان را اسوه قرار دهیم در مرحله اول باید از حوزه علمیه شروع کنیم، علما باید پیامبر را اسوه خودشان قرار بدهند تا ان شاءالله کلید فتح و پیروزی را به دست آوریم.

 

تولیت حوزه علمیه مروی با تاکید بر اینکه این شدنی است که بتوانیم انتظار رهبری را در این مدرسه اجرایی کنیم تا بقیه مدارس نیز بتوانند ادامه دهنده باشند، گفت: هدف ما این است که این سرمایه های معنوی جایگزین علمای سلف شود.

 

وی خطاب به اساتید و طلاب حوزه علمیه مروی، خاطرنشان کرد: مردم به ما نگاه می کنند و از ما انتظار دارند ما هم باید مراقب رفتار خودمان باشیم و مدیر جدید تمام تلاششان این باشد که آینده این مدرسه را درخشان کرده و دشمنان اسلام را ناکام و ناامید کنند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین صادقی رشاد با تأکید بر این‌که حوزه علمیه مروی با تولیت شخصیت عالم و وزین آیت الله گرکانی باید بدرخشد، گفت: حوزه علمیه تهران به فرموده رهبر معظم انقلاب حوزه عمیق و عریق به عنوان حوزه ریشه دار و پیشینه دار است.

 

وی با بیان اینکه در نیم قرن گذشته تلاش حاکمان بر نابودی حوزه علمیه بوده است، تصریح کرد: از برکات انقلاب اسلامی احیای حوزه های علمیه و ارتقای آنها بود حوزه های علمیه رفته رفته در جای جای این کشور تقویت شدند و به تبع آن حوزه علمیه نجف و کربلا و دیگر کشورها مثل شام تقویت شد و حوزه علمیه لبنان احیا شد و در بعضی کشورها که قبلا حوزه علمیه وجود نداشت حوزه علمیه دائر شد.

 

گفتنی است، در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام محمدمهدی اسلامی مدیر سابق حوزه علمیه مروی با بیان این‌که عمر طلبه و آینده طلبه و بالا بردن تراز علمی طلبه و جایگاه حوزه علمیه مروی که بیش از 200 سال از قدمت آن می گذرد مباحث حساسیت زای مدیریت وی بوده است، گفت: در بخش اساتید و انتخاب اساتید وسواسی و دقت خاصی در پذیرش و استخدام ایشان صورت می گرفت و اگر استاد بزرگواری تقاضای تدریس در این فیضیه تهران را می داشت سلیقه آیت الله مهدوی کنی این بود که نوار درسی آن استاد را با دقت استماع می کردند و بر اساس آن قبول یا رد می کردند.

 

وی افزود: روش علمای قدیم به توصیه و امر آیت الله مهدوی در این حوزه اجرا شد و برای هر درسی چند استاد معرفی می شد تا طلبه با ذوق خود استاد را انتخاب کند.

 

مدیر سابق حوزه علمیه مروی با تاکید بر این‌که تربیت مدرس از دغدغه های بزرگ مدرسه مروی بود، گفت: از 14 سال پیش این برنامه‌ای آغاز شد و در 8 سال گذشته آیین نامه ای برای تربیت مدرس نوشته شد و در بین طلابی که ذوق تدریس داشتند تقاضای تدریس برای طلاب آزاد و علاقه مندان به علوم حوزوی شد که پس از آن جذب به اساتید رسمی شدند.

 

حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه ارزیابی مستمر طلاب برای رشد و ارتقای جایگاه علمی آنان صورت گرفت به شکلی که برخی اساتید مشخص شدند برای امتحان و مشاوره به طلاب و در نتیجه آن گونه ای شد که اساتید با تجربه امتحان شفاهی قم گواهی دادند که مدرسه علمیه مروی در تراز علمی بالایی قرار دارد.

 

وی افزود: کسب رتبه دوم کشور از سوی حوزه علمیه مروی و کسب رتبه های مختلف در جشنواره های علامه حلی از سوی طلاب مروی نشان دهنده اهمیت دادن به پژوهش است که در طول این دوره مدیریت آیین نامه پژوهشی تدوین شد و امیدواریم مورد استفاده آیندگان قرار بگیرد.

 

مدیر سابق حوزه علمیه مروی برگزاری شش جلسه الگوی اسلامی ایرای پیشرفت در مدرسه علمیه مروی، دوره غیر حضوری حفظ قرآن برای همسران طلاب، اشتراک ماهنامه خانه خوبان برای طلاب متاهل، همایش های خانوادگی سالیانه که سالی دوبار اتفاق افتاده، فراهم کردن کارت مترو برای طلاب، برگزاری اردوهای زیارتی برای طلاب، تخصیص سالن ورزشی به طلاب برای ایجاد نشاط، اعزام طلاب به پیاده روی اربعین، حمایت طلاب از ایتام تحت پوشش کمیته امداد با توجه به شهریه کم ایشان و سرزدن به این ایتام، پیگیری مسکن طلاب و مرمت ساختمان مدارس تابعه مروی را به عنوان مهمتری فعالیت‌های دوران مدیریت خود ذکر کرد و گفت: طلاب همیشه مظلوم بوده اند و امروز که عصر جمهوری اسلامی است مظلوم تر هستند و امیدواریم خدمات بیشتری به آنان ارائه شود.

 

حجت الاسلام اسلامی در پایان در توصیه به طلاب، خاطرنشان کرد: به جد دنبال درس و بحث باشید، امروز توقع جهان از ما زیاد است اگر از فرصت جوانی برای آن استفاده نکنیم در آینده کار سخت تر خواهد شد.

 

گفتنی است، مراسم تودیع و معارفه در حالی صورت پذیرفت که حجت الاسلام اسلامی به عنوان مدیر حوزه علمیه مروی به عنوان یک مرکز مدیریت تابعه مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور فعالیت می کرد و حجت الاسلام خیرآبادی از این پس به عنوان مدیر حوزه علمیه مروی و مدارس تابعه به عنوان حوزه ای تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران فعالیت خواهد کرد که مجموعه ای از چند مدرسه علمیه است./959/202/ب1

ارسال نظرات