۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۱۲۳۵۸
نماینده خبرگان رهبری:

برجام با تدابیر رهبری به فرجام می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: مسؤولان تنها با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برجام را به فرجام حقیقی خواهند رساند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از آغاز برجام، اظهار داشت: رهبر انقلاب در تذکری به مسؤولان بر هوشیاری در راستای شناسایی فریب های طرف مقابل تاکید کردند.


وی با بیان این‌که فرمان نرمش قهرمانانه از سوی دستگاه دیپلماسی کشور در جریان مذاکرات هسته ای، موجب ایجاد انگیزه بیشتر در مسؤولان کشور برای حفظ حقوق ملت ایران و اجرای برنامه های برجام شد، خاطرنشان کرد: باید دانست که مسؤولان تنها با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی برجام را به فرجام حقیقی خواهند رساند.


نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: هر چند با اجرای برجام یکسری از تحریم های ظالمانه و یک طرفه غرب و آمریکا علیه ایران برداشته شده است، اما نباید مسؤولان جانب احتیاط را از دست دهند، چراکه بدعهدی طرف غربی به ویژه آمریکایی‌ها در طول تاریخ به اثبات رسیده است.


وی افزود: رییس جمهوری نتایج برجام را در قالب یک نامه به رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز جواب این نامه را در دو بخش شامل رضایتمندی از تلاش‌های صورت گرفته در این مذاکره ها و هشدار به مسؤولان برای حفظ حقوق مردم و نظام پس از اجرای برجام، اعلام کردند.


حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی قبل و بعد از مذاکرات راهگشای امور بوده است، ادامه داد: اکنون باید منتظر اجرای تعهدات کامل طرف های مقابل باشیم و مسؤولان بایر در کنار برنامه ریزی برای دوران پساتحریم، خود را آماده کنند تا اگر طرف های مذاکره به تعهدهای خود عمل نکردند به صورت قاطعانه با این نقض شکنی مقابله کنند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که قدرت های استکباری در برابر مقاومت ملت ایران عقب نشینی کرده‌اند، تصریح کرد:  نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهنمودهای داهیانه رهبری، پشتیبانی کامل مردم از نظام و مجاهدت های مسؤولان در حفظ حقوق ملت توانست در برابر مقابل زیاده‌خواهی غرب ایستادگی کند.


وی با بیان این‌که پرونده هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای اجرای نقشه‌های شوم صهیونیستی سعودی در منطقه بود، افزود: از همان ابتدا معلوم بود که فعالیت های هسته ای ایران صلح آمیز بوده و فتوای رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حرام بودن استفاده از تمامی سلاح های کشتار جمعی نیز گواه این ادعا است./935/302/ب1

ارسال نظرات