۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۳۱۲۳۴۱
امام جمعه رامسر:

عملکرد شورای نگهبان بر اساس قانون و در جهت تقویت نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رامسر با تأکید بر این که شورای نگهبان هیچ گاه زیر بار فشار و حرف های نسنجیده نخواهد رفت، گفت: همه تصمیمات این شورا بر اساس قانون اساسی کشور و در جهت مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
امام جمعه رامسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی، امام جمعه رامسر امروز در در دیدار جمعی از فعالان سیاسی و مذهبی این شهرستان با انتقاد از هجمه های گسترده برخی افراد و گروه های سیاسی به شورای نگهبان، آن را بی انصافی و به دور از شأن این جایگاه ارزشمند دانست.

 

وی با تأکید بر این که شورای نگهبان هیچ گاه زیر بار فشار و حرف های نسنجیده نخواهد رفت، افزود: همه تصمیمات این شورا بر اساس قانون اساسی کشور و در جهت مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه رامسر با گلایه از سخنان اخیر رییس جمهور در خصوص شورای نگهبان، گفت: رییس جمهور هم در گویش و گفتار خود مراقبت کند که این، احترام مردم را زیباتر بیان می کند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شورای نگهبان چشم بیدار نظام در دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نبض نظام، حافظ امنیت، شرعیت و قانونیت نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: شورای نگهبان عماد ملت و دین و باعث اطمینان و سکینه قلب مؤمنین است زیرا تا این نهاد کارکرد خود را بر اساس قانون اساسی به دقت انجام دهد آسیبی به نظام اسلامی وارد نمی شود.

 

امام جمعه رامسر سپاه به تاکید امام راحل در خصوص جایگاه نهاد شورای نگهبان پرداخت و اظهار داشت: امام راحل تا جایی از این شورا تعریف و تمجید کردند که مخالفت با این شورا را مخالفت با شرع و قانون اعلام فرمود.

 

وی ادامه داد: شورای نگهبان حافظ دست آوردهای نظام و باعث تضمین و تامین امنیت نظام جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام مرتضوی به وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی پرداخت و تصریح کرد: مطابقت قوانین مجلس با شرع مقدس، مطابقت مصوبات مجلس با قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و تفسیر قانون اساسی چهار وظیفه عمده و مهم شورای نگهبان است.

 

وی با بیان این که شورای نگهبان رسمی ترین و اطمینان بخش ترین دستگاه نظام است، خطاب به دست اندرکاران این نهاد گفت: نباید گذاشت عده ای برای بدست آوردن مطامع خود این شورا را مورد آماج توطئه خود قرار دهند و به تخریب خدمت گذاران صدیق این نهاد بپردازند.

 

امام جمعه رامسرامام جمعه بابلکنار به هجمه و فشارهایی فتنه گران در انتخابات 88 بر شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: عوامل فتنه که در سال 88 با رمز تقلب سعی بر فشارهای زیاد بر شورای نگهبان و متهم کردن خدمتگذاران صدیق این نهاد در سراسر کشور داشتند، امروز هم قصد دارند تا جنجال آفرینی این نهاد را وادار به پذیرش خواسته های خود کنند.

 

وی دقت در سلامت انتخابات را مهم ارزیابی و تصریح کرد: در گزینش افراد برای تصدی مسؤولیت نظارت بر صندوق ها و شعب اخذ رای از افرادی امین، متدین و توانمند استفاده شود.

 

وی به شبهه افکنی دشمنان و برخی از افراد ناآگاه را برای زیر سؤوال بردن سلامت انتخابات یادآور شد و گفت: با وجود فقهای اسلام شناس و حقوق دانانی خبره و نیز شبکه قوی نظارت در سراسر کشور سلامت در انتخابات تضمین شده است.

 

این استاد حوزه علمیه ضمن تاکید بر این که باید نهاد شورای نگهبان و ضروریت وجود آن در جامعه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: باید وظایف و اقدامات شورای نگهبان برای جامعه تشریح شود تا شبهات به وجود آمده از سوی معاندین نظام خنثی شود.

 

حجت الاسلام مرتضوی با بیان این که اعضای شورای نگهبان میراث دار شهدا و انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: ﺣﺴﺎﺳﯿﺖ ھﺎی اﯾﻦ ﺷﻮرا در اﻧﺘﺨﺎﺑﺎت ﺑﺮﮔﺰار ﺷﺪه در ﮐﺸﻮر ﺑﺴﯿﺎر ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬار و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﮐﻨﻨﺪه ﺑﻮده اﺳﺖ.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه امروز نظام اسلامی در عرصه جهانی اشاره کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران اسلامی امروز در عرصه جهانی عزت و اقتداری غیر قابل وصف دارد، افزود: ملت ایران در سایه ایستادگی و مقاومت به کشوری اثرگذار و مقتدر در عرصه جهانی تبدیل شده است.

 

امام جمعه رامسر با اشاره به تلاش غرب برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: به برکت رهنمودها و هدایت های  عالمانه مقام معظم رهبری، کشورهای غربی دربرابر ملت ایران زانو زده اند./1317/202/ب3

ارسال نظرات