۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۱۲۲۱۲
نشریه "بیلد" گزارش داد؛

اسد در جایگاه بسیار باثباتی قرار دارد

خبرگزاری رسا ـ یک نشریه آلمانی با استناد به بررسی انجام شده از سوی یک موسسه انگلیسی از آزاد شدن بسیاری مناطق سوریه خبر داده و نوشت: بشار اسد حالا در یک جایگاه بسیار با ثبات قرار دارد.
بشار اسد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشریه "بیلد" آلمان در گزارشی نوشت: حدود سه ماه است که رییس جمهور روسیه عملیات هوایی خود علیه داعش در سوریه را آغاز کرده است. هدف این حملات دشمنان بشار اسد هستند که بخصوص شامل گروه های شورشی مسلح و همچنین تروریست های داعش هستند.

 

"کلومب استرک" از کارشناسان تروریسم انستیتو تحقیقات انگلیسی IHS حالا یک بررسی را منتشر کرده است که نشان می دهد بشار اسد چه مقدار از خاک سرزمینش را از زمان عملیات نظامی روسیه در این کشور دوباره تصرف کرده است.


 نشریه بیلد نتایج این بررسی را منتشر کرده است. این بررسی در دوره زمانی 30 سپتامبر 2015 تا 11 ژانویه 2016 انجام شده است.

 

"استرک" روز پنج شنبه در گفت وگو با نشریه "بیلد" اظهار داشت که اسد حدود 1.3 درصد قلمرو تحت اشغال خود را از زمانی که روسیه نیروهای اسد را با عملیات هوایی خود حمایت می کند دوباره تصرف کرده است.


1.3 درصد ممکن است در ظاهر رقم کمی باشد اما برای بشار اسد و مخالفان آن از اهمیت بالایی برخوردار است.


 به گفته "استرک" موضع دولت بشار اسد بسیار تغییر کرده است. در هشت ماه ابتدایی سال گذشته اسد 18 درصد از  مناطق تحت تصرف خود را از دست داد. پس از آن واقعا این گونه به نظر می رسید که وی از نظر نظامی شکست خورده و سقوط  می کند. البته حالا وی در یک موقعیت بسیار با ثبات قرار دارد و البته بسیاری از مناطق تحت اشغال شورشیان را دوباره تصرف کرده است.

 

تصمیم روسیه برای حمایت از متحد طولانی مدت خود بشار اسد به این نتیجه منجر شده است. در حال حاضر بشار اسد حدود 30 هزار کیلومتر مربع از سوریه را تحت کنترل خود دارد.

 

بر اساس نقشه ای که در این گزارش منتشر شده است ارتش بشار اسد به ویژه در دو منطقه فعال بوده است. یکی منطقه اطراف شهر حلب که به گفته استرک از اهمیت بالایی برخوردار است. این بزرگترین شهر در شمال سوریه و یکی از مهم ترین محورهای اصلی این کشور محسوب می شود. اگر حلب به دست شورشیان مسلح بیفتد امکان تشکیل یک دولت سنی مستقل در حلب به عنوان پایتخت آن وجود دارد. اسد می خواهد با تمام قدرت از این امر جلوگیری به عمل آورد./982/ب102/د

ارسال نظرات