۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۰۵۹
مدیر حوزه علمیه قم:

فرهیختگان حوزه مخاطب دوم نامه رهبری به جوانان اروپا هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین فرخ فال با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکای شمالی و اروپا، فرهیختگان، استادان و مبلغان حوزوی را نیز مخاطب این نامه دانست و گفت: هیچ نهادی غیر از حوزه علمیه توانایی و ابزار لازم برای تبیین صحیح دین اسلام را ندارد.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، مدیر حوزه علمیه قم و رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در همایش سخنی با قلب های زنده که در مدرسه عالی امام خمینی(ره) پیرامون نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا برگزار شد، در اهمیت تبلیغ دین اسلام و متعبد شدن به آن اظهار داشت: قرآن کریم اسلام را والاترین آیین معرفی می کند و اگر کسی به دینی غیر از اسلام متعبد شود از او قبول نمی شود و در روز قیامت جواب گوی عمل خود است.

 

دلیل برپایی اجلاسیه

وی در تبیین دلیل برپایی این همایش عنوان داشت: آنچه که مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه را به برپایی این اجلاسیه واداشت تبیین مسئولیت بزرگ استادان و قلم به دستان حوزه در تبلیغ دین مبین اسلام آن هم بدون پیرایه های آمریکایی و لندنی به جامعه بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال به دغدغه رهبری در دو نامه اشاره کرد و گفت: این نامه متوجه دو گروه است؛ نخست جوانان آمریکای شمالی و اروپا که مخاطبان این نامه هستند و گروه دوم فرهیختگان و استادان مبلغان حوزه هستند چرا که هیچ نهادی غیر از حوزه علمیه توانایی و ابزار لازم را برای این کار ندارد.

 

ضرورت اقدام جدی حوزه برای ترویج اسلام ناب

وی افزود: در آیات قرآن هم تصریح دارد، آنان که غیر خدا را در نظر نمی گیرند و برای تبیین دین صالح اند، علما هستند و ما امروز برای لبیک به دغدغه مراجع عظام و رهبری باید برای نشر معارف اسلام ناب به گونه متناسب با فهم جوانان وارد میدان اقدام عملی جدی بشویم.

 

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه، در پایان خاطرنشان کرد: علما و فضلای حوزه در طول تاریخ همیشه در حفظ مبانی اسلام کوشا بوده اند؛ بنابراین ما هم باید این مسئولیت و فرصت بزرگ را غنیمت بدانیم و بتوانیم اسلامی ناب بدون پیرایه های آمریکایی و انگلیسی به دنیا عرضه کنیم و ان‌شاءالله امروز آغاز یک حرکت جدی از سوی اساتید و بزرگان برای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب کلید می خورد./1330/پ202/ی

ارسال نظرات