۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۱۲۰۱۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

اهانت به شورای نگهبان تضعیف نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهانت به شورای نگهبان تضعیف نظام اسلامی است، گفت: عده‌ای جاهلانه و عامدانه قصد تضعیف و تخریب شورای نگهبان را دارند و به دنبال دستیابی به خواسته های نامشروع و غیرقانونی خود هستند.
مدير حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به جایگاه رفیع شورای نگهبان در نظام اسلامی، گفت: اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردازند.

 

وی با اشاره به این که اهانت به شورای نگهبان تضعیف نظام اسلامی است، گفت: عده‌ای جاهلانه و عامدانه قصد تضعیف و تخریب شورای نگهبان را دارند و به دنبال دستیابی به خواسته های نامشروع و غیرقانونی خود هستند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به هجمه های فراوان برخی از افراد و جریان های سیاسی به جایگاه مقدس و ارزشمند شورای نگهبان، اظهار داشت: این شورا وظیفه حراست و نگهبانی از احکام اسلامی و صیانت از قانون اساسی را برعهده دارد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به نقش تأثیرگذار این شورا در طول سال های اخیر، گفت: عملکرد شورای نگهبان در دوران پس از انقلاب بسیار رضایت بخش بوده است.

 

وی با بیان این که عملکرد شورای نگهبان در تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس و شورای اسلامی همواره مورد قبول بوده است، خاطرنشان کرد: حساسیت های این شورا در انتخابات برگزار شده در کشور بسیار تأثیرگذار و تعیین کننده بوده است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که شورای نگهبان به عنوان یک نهاد نظارتی وظایف خود را به خوبی در انتخابات انجام داده است، بیان داشت: علیرغم خدمات با شائبه این نهاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، اما برخی نقدهای غیر قابل قبولی به این شورا وارد می کنند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که عملکرد شورای محترم نگهبان در طی سال های اخیر کاملاً آگاهانه بوده است، ادامه داد: این نهاد تأثیرگذار باید در انتخابات افرادی متدین، انقلابی، متخصص و تابع ولایت فقیه را مورد تأیید قرار دهد تا برای کشور و مردم مثمرثمر واقع شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت انتخابات در هر دوره، اضافه کرد: شورای نگهبان در هر دوره چه در بعد تأیید صلاحیت ها و همچنین بعد نظارتی انتخابات وظیفه بسیار مهمی بر عهده دارد.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: تهاجم کج فهمان به این دژ مستحکم قوه قانون گذاری که با تصویب و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی وظیفه تفسیر قانون اساسی و نظارت بر اجرای انتخابات مهمی نظیر مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی را بر عهده داشته بی حساب نبوده است.

 

حجت الاسلام طاهری تصریح کرد: از جمله دیگر وظایف مهم شورای نگهبان درباره نظارت بر انتخابات، تأیید و رد صلاحیت ها و تفسیر قانونی اساسی است که به عنوان بازوان اصلی انقلاب اسلامی در حال فعالیت است.

 

وی با بیان این که شورای نگهبان تکلیف دارد تا براساس قانون گام بردارد تا هرکسی با هر افکار و سلیقه ای وارد مجلس نشود و نیاز است تا شرایط لازم را داشته باشد، گفت: شورای نگهبان و وجود آن ضرورتی مهم و اساسی است که از نقش والایی برخوردار است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عده ای جاهلانه و عامدانه قصد تضعیف و تخریب شورای نگهبان را دارند، افزود: این افراد می خواهند تا در راستای تحقق اهداف خود به خواسته های نامشروع و غیرقانونی دست پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: نیاز است تا مراقبت شایسته و هوشیارانه ای وجود داشته باشد تا وارد توطئه های دشمنان نشویم و در راستای بهره گیری از اهداف و آرمان های نظام اسلامی کوشا باشیم./950/302/ب1

ارسال نظرات