۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۱۸۲۷
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

شورای نگهبان نهادی مقاوم در صیانت از اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران از شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مقاوم در دفاع از آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری نام برد و گفت: شورای نگهبان در برابر فشارها و تخریب ها هیچ گاه تن به سازش نخواهد داد.
معاون تبليغ حوزه علميه مازندران

حجت الاسلام لطیف صادقی معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به توطئه دشمن در جهت تضعیف جایگاه شورای نگهبان، گفت: تضعیف شورای نگهبان زمینه ساز نفوذ بیگانگان به کشور می‌شود، که باید هوشیار باشیم. 

 

وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ ﻧﻘﺶ ﺗﺄﺛﯿﺮﮔﺬار ﺷﻮرای نگهبان در ﺳﺎل ھﺎی اﺧﯿﺮ، ﮔﻔﺖ: جوسازی دشمنان علیه این شورا نمی تواند، ذره ای از جایگاه ارزشمند این نهاد مستحکم انقلاب اسلامی بکاهد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردارند، افزود: تهاجم کج فهمان به این دژ مستحکم قوه قانون گذاری که با تصویب و نظارت بر مصوبات مجلس شورای اسلامی وظیفه تفسیر قانون اساسی و نظارت بر اجرای انتخابات مهمی نظیر مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و همه پرسی را بر عهده داشته بی حساب نبوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان داخلی و خارجی با این جایگاه سخت موضع گیری کرده و در راستای تضعیف آن اقدام کردند، اما با حمایت های قاطع امام امت و مقام معظم رهبری و صلابت و استواری فقها و حقوقدانان در ادوار مختلف این سرمایه و میراث گرانقدر امام راحل فعالیت های ارزشمندی را صورت می دهد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که عملکرد شورای نگهبان در دهه های اخیر بسیار شفاف و روشن است، بیان داشت: نقش اثرگذار و حیاتی این شورای همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خط تخریبی علیه شورای نگهبان همواره در آستانه انتخابات از سوی دشمنان دنبال می شده است، افزود: در حال حاضر نیز عده ای در داخل همگام با دشمنان بیرونی جریان تخریب علیه شورای نگهبان را در پیش گرفته اند.  

 

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساسیت خاصی دارند و همه توان خود را در جهت تضعیف این جایگاه مهم نظام به کار گرفته اند، بیان داشت: مسؤولان شورای نگهبان به دور از تبلیغات منفی دشمنان با اقتدار و صلابت باید به وظایف قانونی خود عمل کنند.   

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، نظارت استصوابی شورای نگهبان را یکی از بهترین نوع نظارت ها عنوان کرد و گفت: احراز صلاحیت کاندیداها، نظارت بر روند انتخابات و حفاظت از آرای مردم به عنوان امانت های مهم در حق سرنوشت از دیگر تلاش های مهم اعضای شورای نگهبان و ناظران آنها در سراسر کشور است.   

 

حجت الاسلام صادقی از شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مقاوم در دفاع از آرمان های انقلاب، امام راحل و رهبری دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان در برابر فشار ها و تخریب ها هیچ گاه تن به سازش نخواهد داد.  

 

وی با اشاره به بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه شورای نگهبان، تصریح کرد: شورای نگهبان عماد و ستون اسلام، انقلاب  و نظام اسلامی است و از ورود ناخالصی ها به ارکان نظام بر اساس شرح وظایف خود جلوگیری می کند.   

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، به فتوای مقام معظم رهبری در خصوص حرمت تضعیف جایگاه شورای نگهبان افزود: بر اساس فرموده مقام معظم رهبر انقلاب اسلامی، تضعیف نهاد شورای نگهبان حرام است زیرا تضعیف آن موجب تضعیف ارکان و کلیت نظام اسلامی خواهد شد.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان توانستند به نحوی شایسته در راستای صیانت از دین مبین اسلام و قانون اساسی ایفای وظیفه کرده و در این مسیر به صورتی گرانقدر گام بردازند.  

 

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و آغاز فعالیت های مخربانه دشمنان نظام اسلامی خاطرنشان کرد: انتخابات صحنه ای سرنوشت ساز در نطام ما است و مردم ما باید همیشه سعی کنند به بهترین کاندیداها رأی بدهند تا با انتخابشان نظام اسلامی بتواند به نحو احسن و خوب خدمت رسانی کند./950/302/ب1

ارسال نظرات