۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۷۷۸
سرپرست حجاج ایرانی:

طرح جامع عتبات به زودی تدوین می شود/ قیمت های عتبات متعادل تر خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از طرح پیشنهادی جهت اعزام زایران در قالب ها و بسته های مختلف زیارتی خبر داد و گفت: همزمان با اجرایی شدن طرح و برنامه جامع عتبات و بسته های مختلف زیارتی، قیمت های عتبات نسبت به گذشته معتدل تر می شود و ان شاالله زمینه حضور زایران بیشتری در اعتاب مقدس عراق فراهم خواهد شد.
حجت الاسلام قاضي عسکراميرالحاج ايران درهمايش قدس در مكه مكرمه

به گزارش خبرگزاری رسا، جلسه مشترک روحانیان، مداحان، مدیران و مسؤولان فرهنگی و اجرایی و مدیران عملیات زیارتی عتبات در کربلای معلی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت، پیش از ظهر سه شنبه 29 دی ماه در هتل جواهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام والمسلمین حسین بهجتی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کربلا، همچنین نصراللهی، نماینده ستاد شرکت خدمات زیارتی شمسا در کربلا نیز در این جلسه گزارشی از برنامه های فرهنگی و اجرایی زایران در کربلا ارائه کردند.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در سخنانی از تلاش های صورت گرفته در جهت رفاه حال زایران و همچنین برنامه های متنوع فرهنگی از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج وزیارت و ستاد عملیات شمسا تقدیر و تشکر کرد.

 

وی باردیگر به اهمیت و جایگاه عتبات اشاره کرد و گفت: بارها تاکید کرده ایم که عتبات در اولویت کاری ما قرار دارد و تلاش خواهیم کرد تا زیرساخت های لازم را برای توسعه عتبات فراهم کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری با موضوع عتبات خبر داد و اظهار داشت: به صورت مستمر برنامه ها و فعالیت های عتبات را دنبال می کنیم و در جلسه شورای برنامه ریزی، نارسایی ها، کاستی ها و نقایص اعلام شده را پیگیر هستیم.

 

وی هدف سفر خود به عتبات را بررسی شرایط موجود، مشکلات و نارسایی های موجود عنوان کرد و افزود: در این سفر با مدیران، روحانیون و زایران عزیز به صورت حضوری دیدار و گفت وگو خواهیم کرد و به بررسی مشکلات آن ها خواهیم پرداخت.

 

سرپرست حجاج ایرانی با ارزیابی مثبت از توسعه خدمات اجرایی و فرهنگی در عتبات، گفت: شرایط امروز زایران در عتبات نسبت به گذشته روند روبه روشدی داشته است؛ اما ما به این وضعیت بسنده نخواهیم کرد و این ظرفیت ها را افزایش خواهیم داد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مقایسه عمره با عتبات، مقایسه درستی نیست، زیرا در عمره زیر ساخت های اجرایی فراهم شده بود و ما مشکلی در این زمینه نداشتیم؛ اما کشور عراق به دلیل جنگ داخلی که دشمنان بر آن ها تحمیل کرده اند، در این زمینه دچار مشکل جدی بوده و هست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصمیم های صورت گرفته در حج و زیارت با موضوع عتبات را نوید بخش خواند و گفت: در جلسات شورای تصمیم های خوبی در زمینه توسعه برنامه های عتبات صورت گرفته است که امیدواریم در آینده نزدیک این تصمیم ها اجرایی شوند.

 

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های خدماتی در عتبات در حال توسعه است، ساخت چندین هتل و زائرسرا در داخل ایران و شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از آماده شدن طرح و برنامه جامع عتبات در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این طرح به زودی ارائه و پس از بررسی و تصویب اجرایی خواهد شد، این طرح می‌تواند در توسعه زیرساخت‌های عتبات تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

وی همچنین از طرح پیشنهادی جهت اعزام زائران در قالب‌ها و بسته های مختلف زیارتی خبر داد و گفت: همزمان با اجرایی شدن طرح و برنامه جامع عتبات و بسته‌های مختلف زیارتی، قیمت‌های عتبات نسبت به گذشته معتدل تر می شود و ان شاالله زمینه حضور زایران بیشتری در اعتاب مقدس عراق فراهم خواهد شد./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات