۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۱۱۳۵۳
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران:

هدف دشمن از ایجاد شبکه‌های مجازی نفوذ در افکار جوانان است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: دشمنان ما بارها اعلام کردند که هدف آنها در منطقه خاورمیانه جمعیت است و مسأله نفت نیست به گونه‌ای که حتی وزیر امور خارجه آنها صراحتا عنوان می‌کند که باید از فرصت شبکه‌های مجازی برای نفوذ در افکار کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه خاورمیانه استفاده کرد.
اخلاق در فضاي مجازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، امروز در نشست خبری انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش و مؤسسه تبیان، که در همین مرکز برگزار شد، گفت: از جمله سرمایه‌های خوب در فضای مجازی اتکا به حرکت‌ و کمک دستگاه‌های مؤثر کشور همچون مؤسسه تبیان است.

 

وی افزود: امروز یک میلیون و 80 هزار دانش‌آموزان در تهران در حال تحصیل هستند که از این تعداد بیش از 85 درصد آنها با فضای مجازی‌ درگیر هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در ادامه عنوان کرد: مورد قابل توجه این است که سن استفاده از فضای مجازی حتی به زیر پنج سال رسیده است که با آشفتگی فضای مجازی اگر نتوانیم مصونیت‌های لازم را ایجاد کنیم به طور قطع برای اصلاح نسل آینده باید هزینه سنگینی را متحمل شویم.

 

چهاربند اظهار داشت: برای اینکه فرزندان ما بر اساس تربیت درست پرورش پیدا کنند باید یک کار ملی و جهادی در فضای مجازی انجام دهیم.

 

وی گفت: دشمنان ما بارها اعلام کردند که هدف آنها در منطقه خاورمیانه جمعیت است و مساله نفت نیست به گونه‌ای که حتی وزیر امور خارجه آنها صراحتا عنوان می‌کند که باید از فرصت شبکه‌های مجازی برای نفوذ در افکار کودکان، نوجوانان و جوانان منطقه خاورمیانه استفاده کرد تا ارزش‌ها و انتظارات‌ ما از زبان فرزندان این کشورها به گوش حاکمان برسد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بیان داشت: امروز ما در مقابل جنگ و تهدیدی آشکار قرار داریم که باید هویت خود را در برابر آن حفظ کنیم، اگر غفلت کنیم دشمن از درون افکار مردم بر کشور نفوذ می‌کند.

 

چهاربند گفت: امروز ما عقب‌ماندگی قابل توجهی در سه عرصه دانش، مهارت و فرهنگ استفاده از فضای مجازی داریم که در جمع همان سواد رسانه‌ای است، ما باید آموزش سواد رسانه‌ای را از سنین پایین آغاز کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای این تفاهم‌نامه باید کارگروهی تشکیل شود تا بتوان بندهای آن را محقق کرد که در این زمینه ما هر نوع امکانات مورد نیاز را تأمین می‌کنیم./813/203/ب1

ارسال نظرات