۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۲۰۸
نماینده خبرگان رهبری:

رژیم آل‌سعود از رفتارهای خصمانه خود پشیمان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: سران آل‌سعود دلارهای نفتی را صرف تشکیل و حمایت از گروهک‌های تروریستی و افراطی می کنند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سیاست‌های خصمانه رژیم آل‌سعود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: سیاست جنگ‌افروزانه رژیم آل‌سعود همسو با سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی تنظیم شده است.

 


وی با بیان این‌که منافع رژیم صهیونیستی تنها با ناامنی و بی‌ثباتی در خاورمیانه حاصل می شود، خاطرنشان کرد: سران آل‌سعود دلارهای نفتی را صرف تشکیل و حمایت از گروهک‌های تروریستی و افراطی می کنند، در حالی که آتش همین جریان‌ها روزی دامن حامیان خود را نیز خواهد گرفت.

 


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که رژیم آل‌سعود از رفتارهای خصمانه خود پشیمان خواهد شد، تصریح کرد:
حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام، فاجعه منا، اعدام شیخ نمر، حمایت از داعش و گروهک‌های تروریستی در کشورهای مختلف، کشتار مردم یمن و ده‌ها جنایت دیگر مسأله‌ای نیست که به سادگی بتوان بر آن‌ها سرپوش گذاشت.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در ادامه با اشاره به این‌که قطع رابطه دیپلماتیک عربستان با ایران به زیان دولت سعودی خواهد بود، افزود: تعرض به سفارتخانه عربستان به بهانه ای برای قطع ارتباط این کشور با ایران تبدیل شد، البته حاکمان این کشور از گذشته به دنبال قطع ارتباط با ایران بودند که تعرض به سفارتخانه، بهانه ای برای این امر شد.

 


وی با بیان این‌که حمله به سفارتخانه ها مورد تأیید نیست، خاطرنشان کرد: هر کشور طبق معاهده های بین المللی متعهد به تامین امنیت مراکز دیپلماسی کشورهای دیگر در داخل کشور خود بوده و با حمله به این مراکز، امنیت هر کشور زیر سؤال می رود، براساس معاهده های بین المللی اگر خسارتی به سفارتخانه هر کشوری وارد شود کشور میزان عهده دار تامین این خسارت ها است.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که تسخیر لانه جاسوسی آمریکا با حمله به سفارت عربستان تفاوت دارد، گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا از سوی دانشجویان پیرو خط امام، با دیگر مسائل تفاوت دارد، چرا که مردم ایران علیه شاه و مدافعان آن ها انقلاب کرده بودند و آمریکا نیز در این سفارتخانه به دنبال حمایت از شاه بود.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: برخی افراد با حمله به سفارت عربستان به دنبال سوق دادن علت قضیه به سمت حزب الله بودند، در حالی که دفاع از ولایت فقیه و آرمان های انقلاب اسلامی از ویژگی های حزب الله بوده و آنان هیچ وقت اقدام به چنین کارهایی نمی کنند، معتقدم این اقدام از سوی جریان نفوذ صرت گرفته است./935/302/ب1

ارسال نظرات