۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۰۷۰۵
آیت الله ایروانی:

پایبندی زائران به مقرارت ایران و عراق ضروری است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله ایروانی احترام به قوانین ایران و عراق را به زائران دو کشور مورد تأکید قرار داد و گفت: باید مطابق قوانین دو کشور رفتار کرد و زائران نیز به این موضوعات اهتمام ویژه ای داشته باشند تا مشکلی رخ ندهد.
آيت الله محمدباقر ايرواني از علماي نجف اشرف در ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر ایروانی از علمای نجف اشرف در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق حضور میلیونی زائران ایرانی را در اربعین حسینی ستود و آن را نشان عشق و ارادات مردم ایران به ائمه اطهار علیهم السلام دانست.

 

وی با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی در سال جاری با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد، افرود: با وجود همه تهدیداتی که از سوی دشمنان و تکفیری ها علیه این مراسم عظیم و باشکوه صورت می گرفت، خوشبختانه این مراسم با امنیت کامل برگزار شد به گونه ای که برای بسیاری از افراد باور پذیر نبود.

 

آیت الله ایروانی، گفت: این که مراسم اربعین بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد نشان می دهد که خود حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به این مراسم عنایت خاصی دارند و این از کرامت الهی است که زایران در امنیت کامل این مراسم باشکوه را برگزار کردند.

 

وی ریشه وحدت را میان مردم ایران و عراق تاریخی دانست و افزود: ایران و عراق به اهل بیت تعلق خاصی دارند و این تعلق فرهنگی باعث شده است تا همدلی و همراهی بیشتر با هم داشته باشند از این رو در بسیاری از مناسبت های مذهبی توانسته اند برنامه های مشترک و موفقی را برگزار کنند.

 

این عالم حوزوی در شهر نجف اشرف، گفت: طبق گزارشات که به بنده رسید زایران ایرانی در شهرهای مختلف عراق در اربعین حضور داشتند و هیچ گونه مشکلی در خصوص حضور آن ها وجود نداشت، زیرا ایرانیان با نظم و انضباط خود مراسم اربعین را مدیریت کردند.

 

وی همچنین احترام به قوانین دو کشور را لازم دانست و بر پایبندی بر آن تاکید کرد و افزود: باید مطابق قوانین دو کشور رفتار کرد و زایران نیز به این موضوعات اهتمام ویژه ای داشته باشند تا مشکلی رخ ندهد.

 

آیت الله ایروانی یکی از مشکلات موجود برای زایران را در اربعین نبود اسکان کافی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه از نظر تغذیه ملت عراق تمام تلاش خود را به کار می ببندند تا در این خصوص مشکلی برای زایران پیش نیایید اما به دلیل محدودیت مکانی زایرانی با مشکل روبه رو هستند که امیدواریم این موضوع نیز مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

 

این استاد برجسته حوزه علمیه نجف، حضور زایران ایرانی در عراق را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: این رفت و آمدها در عراق به خصوص در شهرهای زیارتی نجف اشرف و کربلای معلا، فرصت خوبی را برای مردم هر دو کشور فراهم می کند و باید از آن به خوبی بهره گرفت./1330/102/ب2

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات