۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۳۰۹۸۸۲
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی مطرح کرد؛

تألیفات تقریبی حوزه پاسخی روشن به «شبهه بی اعتنایی شیعه به صحابه پیامبر»

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به کم بودن تألیفات راجع به صحابه در شیعه گفت: این تألیفات نشان می‌دهد که شیعه هم به مسأله صحابه توجه دارد و و به دنبال فضای تقریب و همزیستی هستند.
حجت اسلام نجف  لک زايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، امروز در مراسم رونمایی از مجموعه «الصحابة الکرام» که در پژوهشگاه علوم دفتر تبلیغات برگزار شد، با تشکر از کسانی که این کار بزرگ را انجام داده اند، اظهار داشت: برای این کار بزرگ باید به روح مرحوم آیت الله احمدیان درود بفرستیم و بعد از آن از خانواده ایشان که آثار ایشان را حفظ کرده اند، تشکر کنیم.


وی با بیان این که این کار از سال پیامبر اعظم(ص) آغاز شده است و الان به اتمام رسیده است، افزود: ما در آینده نزدیک دو کار بزرگ را رو نمایی خواهیم کرد که یکی مجموعه آثار شیخ بهایی و یکی هم مجموعه آثار کاشف الغطاء خواهد بود.


حجت الاسلام والمسلمین لک زایی خاطرنشان کرد: یک کار خوبی هم که امروز به مجموعه رونمایی‌های ما اضافه می شود رونمایی از نسخه دیجیتالی این کتاب است که در فضای مجازی هم این کتاب قابل دسترسی خواهد بود.


وی این کتاب را دارای نگاهی راهبردی دانست و اظهار داشت: در واقع این کتاب می خواهد یکی از شبهاتی که درباره تألیفات علمای اسلامی مطرح می‌شود را پاسخ می‌دهد و آن این که برخی می‌گویند در تألیفات شیعه به صحابه پیامبر(ص) کم توجهی می شود و این تألیف نشان می دهد که این گونه نیست و عالمانی هم داشته ایم که به این بحث توجه داشته اند و این کتاب اثر درخشانی برای شناساندن صحابی است.


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پیشنهاد تألیف این کتاب را از علامه شرف الدین دانست و تصریح کرد: در ایران هم مرحوم آقا بزرگ با در اختیار قراردادن کتابخانه خود به آیت الله احمدیان به این کار کمک کردن و این تألیف بیش از 30 سال به طول انجامید و اسم این کتاب را هم مرحوم آقا بزرگ پیشنهاد داده اند.


وی با بیان این که جرقه‌های علمی که در گفت‌وگوهای علما شکل می‌گیرد بسیار می تواند سود مند باشد، ابراز داشت: این کار ایشان را در بین علمایی قرار می‌دهد که به دنبال فضای تقریب و همزیستی بوده اند و از این نظر کار ایشان بسیار ارزشمند است./843/پ202/س

ارسال نظرات