۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۳۰۹۸۴۸
کارشناس مسائل سیاسی:

هدف عربستان از کشتار علمای شیعه اجرایی کردن پروژه اسلام هراسی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل سیاسی اقدامات اخیر عربستان را سبب سقوط آل سعود دانست و گفت: کشتن علما و فضلای شیعه و اقدام علیه حاکمان مسلمان در راستای اجرایی کردن پروژه اسلام هراسی و شیعه هراسی و نابودی اسلام است.
يوسف روزبهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، یوسف روزبهانی، کارشناس مسائل سیاسی، بعد از ظهر امروز در مسجد امام زمان(ع) اصفهان، گفت: در دین اسلام مبارزه با کفار وجود دارد اما مبارزه با کفار در دین اسلام با مبارزه با کفار در وهابیت و داعش فرق زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: وهابیت و داعش بر این عقیده هستند که دشمن به دو دسته دور و نزدیک تقسیم می شود، آن ها معتقدند ما باید به سراغ دشمن نزدیک برویم و دشمن نزدیک مردم کافر و حکام کافر هستند، مردم اگر با ابوبکر بغدادی بیعت نکنند، کافر هستند، در تفکر اهل سنت قیام علیه حاکم حرام است و براساس همین حکم شیخ نمر را به شهادت رساندند.

 

کارشناس مسائل سیاسی افزود: در پاکستان برای زنده کردن این تفکر، طالبان و القاعده و در افغانستان طالبان بوجود آمد، با این تفکر برج های دوقلو را در آمریکا هدف گرفتند و در متروی مسکو بمب گذاری کردند.

 

روزبهانی اظهار داشت: در سال1991 شوروی به افغانستان حمله کرد و تفکر کمونیستم که دین را سبب نابودی انسان ها می داند وارد کشور افغانستان شد، در ایران هم گروه های کمونیستی مختلف رسوخ کردند و می خواستند انقلاب اسلامی را مصادره کنند اما انقلاب اسلامی شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» داد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با حمله شوروی به افغانستان، جامعه عربی با هم متحد شدند و در مقابل شوروی جنگیدند و تشکیل حکومت اسلامی که اجتهاد به جهاد می‌دهد تشکیل دادند ولی امروز جامعه عربی با سیاست‌های آمریکا اتحاد خود را از دست دادند و علیه یکدیگر اقدام می‌کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حال حاضر 130گروهک مختلف نظامی در سوریه می‌جنگند و مبنای فکری آن ها جهاد است، نمونه‌های آن، گروهک‌های جهادی، تکفیری و سلفی که با اسم خدا و پیامبر سر می‌برند،  تکفیری ها معتقدند هر کسی در راه  ابوبکر البغدادی  نباشد کافر است و باید نابود شود.

 

روزبهانی بیان داشت: گروهک سلفی اعتقاد دارند که باید به خلف صالحمان یعنی همان خلفای اول و دوم و سوم برگردیم و خلف صالح خود را صحابه پیامبر(ص) می‌دانند، در حالی که به اعتقاد شیعه، صحابه پیامبر(ص) حضرت علی(ع) و سلمان و ابوذر و حجر بن عدی بودند.

 

وی گفت: امروز در عربستان شیخ نمر و در نیجریه شیخ زکزاکی و یارانش را می‌کشند یا دستگیر می‌کنند، تمام این کارها در راستای اجرایی کردن پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی و نابودی اسلام انجام می شود، وقتی که می‌بینند جمهوری اسلامی با تفکر ناب اسلامی در جهان رسوخ می‌کند قصد دارند که اول اسلام و بعد شیعه را نابود کنند.

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان افزود: آل سعود ادعا می‌کند که شیخ نمر را به علت قیام علیه حاکم اعدام کرد، در حالی که شیخ نمر در شرق عربستان نه قیام کرد و نه دعوت به مبارزه کرد، بلکه فقط سخنرانی کرد و اشتباهات آل سعود را به آن ها متذکر شد، اما در سوریه و عراق داعشی ها علیه حاکم اقدام می کنند و دست به اسلحه می برند و کسی به آن ها تروریست نمی گوید، عربستان با اقدامات اخیر خود آل سعود را به آل سقوط تبدیل می‌کند./869/203/ب2

ارسال نظرات