۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۰۹۵۹۴
در جهت انتشار آثار داستان نویسان قم؛

پایگاه اینترنتی «نگارسنج» راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قدسی از راه‌اندازی سایت «نگارسنج» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سایت به منظور آموزش در عرصه داستان و شعر و همچنین تجلیل از نویسندگان را‌ه‌اندازی شده است و در آن آثار نویسندگان و هنرمندان عرصه داستان و شعر و نقادی فیلم منتشر خواهد شد.
نگار سنج

محمدجواد قدسی، معاون ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری هفتگی محفل ادبی داستان خبر داد و عنوان کرد: این محفل‌ها جهت هم اندیشی هر چه بیشتر و بهتر داستان نویسان قمی بوده و در این مراسم میهمانان مطرح کشوری نیز حضور خواهند داشت.

 

 

وی با بیان این که این جلسات در سال گذشته 18 مرتبه برگزار شده است، افزود: خوشبختانه تا به امروز این جلسات در سال 94 به 22 محفل رسیده است و این محافل به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج هنرمندان و اداره حفظ آثار استان قم هر چهارشنبه در سالن حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

 

قدسی در ادامه از راه اندازی سایت «نگارسنج» در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سایت به منظور آموزش در عرصه داستان و شعر و همچنین تجلیل از نویسندگان راه اندازی شده است و در آن آثار نویسندگان و هنرمندان عرصه داستان و شعر و نقادی فیلم منتشر خواهد شد.

 

 

وی با اشاره به ضرورت‌های طرح ریزی یک سایت مدون و حرفه‌ای برای محافل ادبی هنری، ابراز داشت: سنجش و ارزیابی منصفانه و سنگ محک ارزیابی توانایی کاربران و شناسایی استعدادهای نوظهور ادبی و  هنری کشور، استفاده از تجربیات اهل فن در حوزه ادبی و هنری، امکان استفاده از نظر جمعی و ذائقه شناسی مخاطب، آشنایی نویسندگان با یکدیگر و فعالیت هم و به اشتراک گذاشتن تجربیات و توانمندی‌ها و ترغیب نویسندگان و علاقه‌مندان این حوزه به نگارش و آموزش عمومی، راه‌اندازی این سایت را ضروری کرد.

 

 

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار قم ادامه داد: با توجه به هزینه‌بری و وقت‌گیر بودن تشکیل محافل ادبی و محدودیت‌های آن، ایجاد و شکل‌گیری یک انسجام کلی میان نویسندگان به دور از هزینه‌های جانبی، فعالیت فرهنگی در فضای مجازی و نقد و ارزیابی فعالیت­های فرهیختگان کشور و معرفی نویسنگان الگو و آثار تولیدی برتر بر اساس ارزش‌های اسلامی و انقلاب و دفاع مقدس و ارزش قائل شدن برای نسل جوان، احترام به اظهار نظرها و عزیزان نوقلم در هر رشته و آموزش ایشان تصمیم بر راه‌اندازی این پایگاه خبری گرفتیم.

 

 

وی با اشاره به متولی راه اندازی این سایت، ادامه داد: این کار به شخص خاصی متصل نبوده و صرفا با همکاری گروهی از نویسندگان و هنرمندان استان قم راه اندازی شده است./1330/ت302/ف2

ارسال نظرات