۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۳۰۹۵۳۶
نماینده خبرگان رهبری:

افکار متحجرانه آل‌سعود منطقه را ناامن کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که افکار متحجرانه آل‌سعود منطقه را ناامن کرده است، گفت: اگر حاکمان عربستان درایت و عقل داشتند، برای خود مخالف سازی نمی‌کردند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که اعدام آیت الله نمر آخرین میخ بر تابوت رژیم آل‌سعود بوده است، اظهار داشت: همانطور که رهبری فرمودند؛ شهادت شیخ نمر خطای سیاسی دولت سعودی بوده است.

 


وی با بیان این‌که اعدام شیخ نمر نشان داد که حقوق اقلیت شیعه عربستان رعایت نمی شود و مجامع بین المللی و سازمان های حقوق بشر باید به این مسأله توجه کنند، خاطرنشان کرد: رژیم آل سعود با اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر مخالفت خود با دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به نمایش گذاشت.

 


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که شیخ نمر نماد آزادی‌خواهی برای مردم مبارز و اقلیت مذهبی شیعه عربستان است، تصریح کرد: مهم‌ترین خواسته شیخ نمر، پایان دادن به اتهام های وهابی ها نسبت به مذهب شیعه و رعایت دموکراسی در عربستان بود که رژیم آل سعود در برابر این آرمان ها تاب تحمل نداشت.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که رژیم آل سعود باید از عاقبت صدام حسین و محمدرضا پهلوی عبرت گیرد، گفت: در زمان رژیم پهلوی، علمایی از جمله آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری به شهادت رسیدند، اما سنت الهی این بوده که فریاد مظلوم هیچ‌گاه بی جواب نخواهد ماند.

 


امام جمعه مراغه با بیان این‌که اگر حاکمان عربستان درایت و عقل داشتند، برای خود مخالف سازی نمی‌کردند، افزود: خاندان آل سعود با افکار متحجرانه در چندین جبهه علیه اسلام و مسلمانان اقدام می‌کند، به یقین عاقبت این جنایات تاریخی برای سردمداران این رژیم خوش نخواهد بود.

 


وی با بیان این‌که آل‌سعود حامی درجه یک داعش در منطقه بوده و در بحرین دخالت و در عراق و سوریه مسلمان‌کشی کرده است، گفت: متأسفانه جنایت‌هایی رژیم آل‌سعود در دنیای مدعی حقوق بشر نه تنها محکوم نمی‌شود، بلکه از سوی کشورهای مدعی حمایت نیز می‌شود، این رژیم به مزدور آمریکا و اسرائیل تبدیل شده و عامل کشتار مسلمانان جهان هستند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار تجدیدنظر در روابط کشور با حامیان تروریسم در منطقه شد و خاطرنشان کرد: اعدام شیخ نمر زمینه سقوط رژیم آل سعود را فراهم می‌کند، به یقین در آینده‌ای نه چندان دور جهانیان شاهد اضمحلال سران این حکومت فاسد خواهند بود./935/302/ب1

ارسال نظرات