۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۳۰۹۱۵۳
امام جمعه بهشهر:

جنایت اخیر نیجریه نشان دهنده هراس دشمن از گسترش اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با محکوم کردن جنایات اخیر ارتش نیجریه علیه شیعیان این کشور، گفت: توطئه کشتار شیعیان نیجریه حرکتی کاملاً آمریکایی صهیونیستی بود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت جنایات نیجریه و با حضور طلاب و روحانیان این شهرستان برگزار شد، گفت: جنایات اخیر در نیجریه از سوی ما محکوم است و سود این نوع کینه توزی ها و جنایات به نفع مستکبران، آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

 

وی با اشاره به ویژگی شخصیتی رهبر شیعیان نیجریه افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از شخصیت های اصلی تحول مردم آفریقا و گرایش آنان به سوی تشیع و اسلام است که مدتی از تحصیلات ایشان در قم بوده و از جمله نخستین شخصیت هایی است که در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی با امام خمینی(ره) دیدار داشته و مجذوب معنویت ایشان شده بود.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که دشمن با پروژه اسلام هراسی علیه مسلمانان در جهان وارد جنگ شده است، یادآور شد: بیداری اسلامی در جهان در حال گسترش است و بر تعداد مسلمانان در جهان افزوده می شود و 37 سال پیش حکومتی شیعی به نام انقلاب اسلامی ایران در جهان به صورت بی سابقه شکل گرفت و عامل وحشت دشمنان و استکبار جهانی شد و دشمن از این انقلاب ما هراسان است.

 

حجت الاسلام جباری گفت: این جنایت خدمت به صهیونیست ها، تکفیری ها و حامیان گسترش تروریسم وهابی است که بارها و با صراحت ناراحتی خود را از گسترش جبهه مقاومت در نیجریه اعلام کرده اند.

 

وی با بیان این که حکومت نیجریه باید از گذشته و تاریخ عبرت و درس بگیرد عنوان داشت: دولت نیجریه با ظلم و به شهادت رساندن شیعیان این کشور پشیمان خواهد شد.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که تبعیت از ائمه اطهار(ع)، نجات بخش انسان و راه رهایی از گناهان است، یادآور شد: مسلمانان نیجریه نیز با همین ارادتی که به اهل بیت(ع) دارند با استقامت و صبر، در برابر دشمنان به پیروزی خواهند رسید.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به گفتمان استکبار ستیزی ملت ایران اشاره کرد و با تاکید بر این که نباید ذره‌ای در مبارزه با استکبار کوتاهی کنیم، تصریح کرد: مصداق بارز استکبار جهانی آمریکای جنایتکار است و مبارزه با این کشور تعطیل‌بردار نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی برای ملت ایران ابدی است، خاطرنشان کرد: ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی هیچ گاه با آمریکا دست دوستی نخواهند داد چون عملکرد آمریکا علیه ملت ایران سرشار از جنایت و توطئه است.

 

وی با بیان این که ملت ایران هیچ گاه دست از مبارزه با استکبار نخواهد کشید، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در داخل به دنبال کمرنگ کردن شعار «مرگ برآمریکا» هستند در حالی که این شعار جزء اصول محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که مردم کشورمان آمریکا را دشمن درجه یک و حقیقی خود می دانند، بیان داشت: آمریکایی ها در 36 سال اخیر همه توان خود را برای نابودی انقلاب و نظام به کار گرفتند، اما با بصیرت، تدبیر و راهنمایی های رهبرمعظم انقلاب اسلامی و هوشیاری و تبعیت ملت، آن توطئه ها خنثی شد.

 

امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به گسترش گروه های تکفیری در منطقه اشاره کرد و با بیان این که امنیت امروز کشورمان مرهون حضور ولی فقیه است، تصریح کرد: امروز به دلیل نبود یک رهبر واحد در کشورهای منطقه شاهد بحران های بسیاری هستیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، ولایت فقیه را عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه رهنمودهای ولی فقیه کشوری مقتدر و اثرگذار در جهان و خاورمیانه است.

 

وی با بیان این که گروه های تروریستی امروز اسلامی را ترویج می کند که ساخته آمریکایی ها است، بیان داشت: همه تلاش غرب در ایجاد گروه های تروریستی تکفیری در منطقه تقویت پروژه اسلام هراسی است.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که آمریکا و کشورهای غربی هیچ گاه دلسوز ملت های مسلمان منطقه نبوده و نیستند، تصریح کرد: آمریکایی ها عامل اصلی به وجود آوردن چنین گروه های تروریستی در خاورمیانه هستند و تکفیری ها را ابزاری برای شعله ور کردن جنگ مذهبی و تحقق اهداف خود در منطقه می دانند./1317/202/ب1

ارسال نظرات