۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۹۱۱۱
یکی از شاگردان شیخ زکزاکی:

وضعیت همسر شیخ زکزاکی نامعلوم است

خبرگزاری رسا ـ روحانی نیجریه ای جامعه المصطفی العالمیه گفت: تعداد کشته شدگان در حوادث نیجریه نزدیک به هزار نفر و حسینیه شیعیان نیز به طور کامل تخریب شده است.
شيخ زکزاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، حجت الاسلام صلواتی، روحانی نیجریه ای جامعه المصطفی العالمیه و دانشجوی دکترای ریاضی دانشگاه امیرکبیر که جز شاگردان نزدیک به شیخ ابراهیم زکزاکی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه تبریز از مردم خواست برای نجات شیعیان مظلوم این کشور دعا کنند.

 


وی در سخنانی به تشریح جزئیاتی دردناک کشتار صدها نفر از شیعیان بی گناه در حسینه بقیه الله شهر زاریا به دست ارتش پرداخت و با اشاره به جزئیات محاصره دو شبانه روزی حسینیه بقیه الله اظهار داشت: شیعیان نیجریه در اوج مظلومیت قرار گرفته اند، این در حالی است که مجامع بین‌المللی حقوق بشر سکوت کرده اند.

 


حجت الاسلام صلواتی خاطرنشان کرد: عصر روز واقعه، ارتش نیجریه با بهانه ای واهی و اتهام ساختگی تلاش شیعیان نیجریه برای ترور یکی از مقامات این کشور به حسینیه بقیه الله حمله کرده و صدها نفر بی گناهی را که برای برپا کردن مراسمات مذهبی در آنجا حاضر شده بودند قتل عام کرده و فاجعه ای بزرگ را رقم زده است.

 


وی افزود: تعداد کشته شدگان نزدیک به هزار نفر است و حسینیه شیعیان نیز به طور کامل تخریب شده است. البته نیروهای ارتش به این اکتفا نکرده و  با حمله به محل اقامت شیخ زکزاکی که در نزدیکی حسینه قرار دارد؛ سه تن از پسران رهبر شیعیان نیجریه، معاون و سخنگوی ایشان را به شهادت رسانده است.

 


این طلبه اهل کشور نیجریه با بیان این‌که وضعیت همسر شیخ زکزاکی هم نامعلوم است و اطلاعی از ایشان در دست نیست، تصریح کرد: انتظار داریم در این شرایط حساس، علما و مردم دین دار ایران و آذربایجان، شیعیان مظلوم نیجریه و به خصوص شیخ زکزاکی را از در دعاهای خود فراموش نکنند.

 


حجت الاسلام صلواتی در رابطه با آخرین وضعیت رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ زکزاکی از سوی ارتش دستگیر شده است. ارتش اعلام می کند ایشان در سلامت است، اما اجازه ملاقات ایشان به هیچ کس داده نمی شود و مردم نگران سلامتی این عالم مبارز هستند.

 


وی با بیان این‌که شیخ ابراهیم زکزاکی به عنوان خمینی آفریقا شناخته می شود، گفت: آن عالم مجاهد با الهام از انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای نهصتی را پایه‌گذاری کرد که در اربعین امسال میلیون‌ها نفر شیعه در نیجریه به عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) پرداختند./935/202/ب1

ارسال نظرات