۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۰۸۹۲۵

مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، تولیت حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با میلاد خاتم الانبیاء حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه ملبس به لباس مقدس روحانیت خواهند شد.


وی با بیان این‌که در این مراسم 22 طلبه شهرستان معمم می شوند، خاطرنشان کرد: این طلاب که به تازگی توانسته‌اند، شرایط تلبس را کسب کنند و در حوزه های علمیه شهرستان مراغه در حال تحصیل علوم و معارف اسلامی هستند و چهار نفر از آنان حافظ کل قرآن کریم هستند.


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت مدارس علمیه مراغه، اظهار داشت: هم اکنون در این شهرستان سه مدرسه علمیه برادران و یک مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که در این مراکز علوم دینی حدود 400 طلبه برادر و 200 طلبه خواهر مشغول کسب علوم حوزوی هستند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که شهرستان مراغه همواره مهد پرورش علمای فاضل و وارسته در جهان تشیع بوده است، ادامه داد: وجود حوزه های علمیه در کشور از ارکان اساسی ایجاد وحدت در جامعه بوده و باید با بهره‌گیری از ظرفیت این مراکز دینی، مانع از تفرقه افکنی دشمنان شد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به آثار و برکات فعالیت مدارس علمیه در این شهرستان، گفت: به برکت وجود حوزه‌های علمیه در این شهرستان، در سال جاری 250 روحانی برای تبلیغ اسلام و تبیین اهداف قیام عاشورا و نهضت امام حسین(ع) به مساجد منطقه و برخی شهرستان های همجوار در ماه محرم اعزام شده اند.


وی با اشاره به نیاز روزافزون جامعه به حضور طلاب در محافل مختلف تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی، افزود: پوشیدن ردای روحانیت توفیق بزرگی برای طلاب است که خداوند به واسطه لطفش به این افراد عنایت می کند تا مبانی دین مبین اسلام و مکتب جعفری را به بهترین نحو ترویج دهند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که طلاب علوم دینی مرزداران اعتقادی مردم و جامعه اسلامی در برابر هجمه‌های سنگین نظام سلطه هستند، خاطرنشان کرد: جامعه کنونی ما نیازمند روحانیت فاضل و متقی است و مقابله با مکاتب الحادی و سکولاریسم غربی جز با تربیت طلاب فاضل و آگاه به زمان میسر نمی‌شود./935/302/ب2

ارسال نظرات