۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۳۰۸۹۰۸
آیت الله مجتهد شبستری:

دولت نیجریه مسببان حادثه کشتار شیعیان را مجازات کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به کشتار شیعیان در جهان و با تأکید بر این‌که دولت نیجریه باید مسببان حادثه کشتار شیعیان را مجازات کند، گفت: این اقدامات در راستای شیعه هراسی و در مسیر اهداف استکباری اتفاق افتاده است.
 آيت الله شبستري در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ظهر امروز در تجمع اعتراضی طلاب تبریز در مدرسه طالبیه این شهر با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه، اظهار داشت: این اقدامات محکوم و غیر قابل تحمل است.


وی با بیان این‌که بیداری اسلامی در جهان در حال گسترش است و بر تعداد مسلمانان در جهان افزوده می شود، گفت: 37 سال پیش حکومتی شیعی در جهان به صورت بی سابقه شکل گرفت و عامل وحشت دشمنان و استکبار جهانی شد.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که دشمن از حضور میلیونی شیعیان در اربعین حسینی به هراس افتاده است، ابراز کرد: دشمنان تحمل گسترش تشیع را در جهان ندارند چون اسلام و وحشت عجیبی را در جان آن‌ها انداخته است.

وی با اشاره به اعتراف رسانه های جهانی به حضور بی سابقه و عظیم شیعیان در اربعین حسینی، افزود: رسانه های خارجی اعتراف دارند که این اجتماع در جهان بی سابقه است و در دنیا چنین حضور بزرگی به چنین عظمتی اتفاق نیفتاده است.


نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که دشمن تحمل چنین حرکت و گسترشی را نداشته و به دنبال ضربه زدن به تشیع در جهان است، تصریح کرد: دشمن برای از میان بردن این حرکت تلاش می کند تا در بین مسلمانان تفرقه انداخته و گروه های تکفیری را در جهان با تبلیغ علیه تشیع ایجاد و تحریک کند.


وی کشتار شیعیان را راه دیگر استکبار برای شیعه هراسی و مقابله به گسترش شیعه در جهان دانست و افزود: کشتار شیعیان در نیجریه یک اقدام بی سابقه در جهان بود، ارتش نیجریه به دستور دولت دست نشانده استکبار به کشتار مسلمانان و شیعیان پرداخت.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با محکومیت دستگیری علامه زکزاکی، تأکید کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی عالمی ارادتمند به انقلاب و امام راحل است که سه پسرش را در عرض یک سال شهید کردند و خود وی را نیز تحمل نکردند.


وی با اشاره به کشتار شیعیان نارداران در جمهوری آذربایجان، افزود: کشتار شیعیان نارداران که در گستره کمتری اتفاق افتاده نیز در راستای همین شیعه هراسی استکبار است، پلیس توان ورود به نارداران نداشت چرا که منطقه ای مذهبی است.


امام جمعه تبریز با محکومیت این اقدامات در کشور نیجریه و جمهوری آذربایجان، ادامه داد: این اقدامات برای عقب نشینی شیعه از اعتقادات خود است، اما این اقدامات هیچ گاه سبب عقب نشینی شیعه از مرام و ارزش های خود نخواهد شد و دولت نیجریه باید مسببان حادثه کشتار شیعیان را مجازات کند.

وی با اشاره به سکوت مرگبار مجامع جهانی مدعی حقوق بشر، خواستار پایان دادن به این سکوت شد و افزود: دولت جمهوری اسلامی که همیشه حامی مظلومان بوده است، این مسأله را پیگیری کند./854/202/ب1

ارسال نظرات