۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۸۵۱
در مدرسه فیضیه برگزار شد؛

تجمع اعتراض آمیز حوزویان در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه

خبرگزاری رسا ـ تجمع اعتراض آمیز علما، اساتید، طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم در مدرسه فیضیه در پی کشتار شیعیان مظلوم نیجریه با حضور علما و نمایندگان بیوت مراجع و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی برگزار شد.
تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون در حمايت از شيعيان نيجريه تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون در حمايت از شيعيان نيجريه تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون در حمايت از شيعيان نيجريه تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون در حمايت از شيعيان نيجريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیون در مدرسه فیضیه در پی کشتار شیعیان مظلوم نیجریه و دستگیری و شکنجه رهبر شیعیان این کشور پیش از ظهر امروز در مدرسه فیضیه برگزار شد.

 

در این مراسم، آیت الله سیداحمد خاتمی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه، حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال رییس حوزه علمیه قم، نمایندگان طلاب و بیوت مراجع و طلاب خارجی جامعةالمصطفی العالمیة نیز حضور داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیة سخنران این مراسم بود که به ابعاد جنایت های اخیر در کشتار شیعیان در کشور نیجریه پرداخت.

 

وی با بیان وجود دو قرائت غلط از اسلام، ابراز داشت: قرائت نخست از اسلام، گفتمانی سکولار و لیبرال و روشن فکر مآبانه است که روشی کاملا دورغین و انحرافی است؛ این نظریه، اسلام را در اقلیت قرار می دهد، دین را از سیاست جدا کرده و مبارزه با ظالمان و ستمگران و عدالت خواهی را از بدنه اسلام جدا کرده است در حالی که اسلام در ذات خود جهاد و عدالت خواهی و همراهی با مظلومان را دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به دیدگاه و تعریف دوم از اسلام، عنوان کرد: دیدگاه دوم قرائت متحجرانه و تکفیری از اسلام است که عقلانیت و منطق را از دین جدا کرده و به بهانه های پوچ مسلمانان را به جان هم می اندازد؛ این قرائت و طرز فکر در سایه آل سعود شکل می گیرد؛ اما نکته مهم در پشتیبانی استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم این دو جریان است.

 

گفتنی است در این مراسم طلاب با شعار های«مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «علامه زکزاکی آزاد باید گردد»، «لبیک یا حسین»، «هیهات منا الذلة» و «مرگ بر آل سعود» انزجار خود را از این اقدامات وحشیانه اعلام کردند./1330/پ203/ج

 

ارسال نظرات