۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۳۰۸۸۲۲
امام جمعه ماهشهر:

سیاست زدگی به کاهش رشد علمی در دانشگاه‌ها منجر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر گفت: کاهش سرعت رشد علمی در کشور دارای دلایل بسیاری است و سیاست زدگی در دانشگاه ها را می توان یکی از آن نام برد.
حجت الاسلام عبدالحسين غبيشاوي ، امام جمعه ماهشهر

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، که باتوجه به دعوت از محکومان فتنه 88 جهت سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز صورت گرفت، به نزدیکی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس اشاره کرد و از نیازمندی جامعه به فضایی آرام سخن به میان آورد.

 

وی ادامه داد: در فضایی همراه با آرامش در همه حوزه ها می توان رقابت های سالم را به ثمر نشاند و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی را شاهد باشیم.

 

این مقام مسؤول با ابراز تأسف از انجام برخی حرکت ها و دعوت از شخصیت های شبهه دار و به ویژه اتفاق اخیر دعوت از محکومان فتنه 88 جهت سخنرانی در دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: دانشگاه مهد تبادل نظرها، آراء و مهد ترویج افکار خوب است اما می توان از دیگر شخصیت های علمی و سیاسی موجود در کشور بهره برد.

 

امام جمعه ماهشهر با گلایه از رخ دادن این اتفاق و صورت گرفتن حوادث تلخ با دعوت از محکومان فتنه 88 تصریح کرد: انتظار می رفت که در سالگرد روز دانشجو مراسمی با رویکرد و متانت دیگر برگزار شود که فضاهای منفی و تشنج در استان و در ابعاد دیگر کشور، صورت نگیرد.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به صدور بیانیه ای از سوی بسیج حوزه های علمیه استان خوزستان، گفت: امیدواریم استاندار محترم خوزستان در آینده تدابیری را اتخاذ کند که شاهد چنین وقایعی نباشیم؛ استاندار عاقل و حکیمی داریم که بالاخره در برخی مواقع غفلت صورت می گیرد.

 

وی با بیان این‌که سیاست کاری برخی از مسؤولان استانی و دانشگاهی یکی از ریشه های توقف علمی است، خاطرنشان کرد: رشد علمی در دانشگاه از سرعت قابل توجهی برخوردار بود اما اکنون از این روند کاسته شده و این به دغدغه رهبرمعظم انقلاب تبدیل شده است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که کاهش سرعت رشد علمی در کشور دارای دلایل بسیاری است و سیاست زدگی در دانشگاه ها را می توان یکی از آن نام برد، بیان داشت: دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران از فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی که همه افراد جامعه را در بر می گیرد، برخوردار است./9453/302/ب1

ارسال نظرات