۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۳۰۸۵۰۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نگرش تشریفاتی به مسأله مهم وحدت حوزه و دانشگاه جایز نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: نگرش تشریفاتی و فوق‌برنامه‌ای نسبت به مسأله مهم وحدت حوزه و دانشگاه مانع از تحقق رهنمودهای امام راحل و رهبری در این عرصه شده است.
وحدت حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه آن‌گونه که باید در میدان عمل تحقق نیافته است، اظهار داشت: فعالیت حوزه و دانشگاه همیشه مکمل هم بوده و در این راستا باید گام‌های عملی برداشته شود.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که نگرش تشریفاتی و فوق‌برنامه‌ای نسبت به مسأله مهم وحدت حوزه و دانشگاه مانع از تحقق رهنمودهای امام راحل و رهبری در این عرصه شده است، خاطرنشان کرد: بدبین کردن حوزویان نسبت به دانشگاه‌ها و نگرش نه چندان مناسب دانشگاهیان نسبت به طلاب علوم دینی همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که شهید بهشتی، شهید مفتح و شهید مطهری الگوهایی وارسته و حقیقی در تحقق وحدت حوزه و دانشگاه بودند، تصریح کرد: دشمنان پیش از پیروزی انقلاب برای دستیابی به اهداف شوم خود، وحدت حوزه و دانشگاه را هدف قرار داده و برای جدا کردن این دو قشر تاثیر گذار جامعه برنامه ریزی کردند.


وی افزود: در دوران قبل از انقلاب رژیم ستمشاهی شرایطی را به وجود آورده بود که گویا دانشگاه و حوزه در تقابل با یکدیگر بوده و به دنبال حذف دیگری هستند، در حالی که حقیقت امر چیز دیگری بود؛ در آن زمان برخی از علما و دانشمندان به دنبال ایجاد ارتباط تنگاتنگ میان دانشگاه و حوزه بودند.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که حوزه بی‌نیاز از دانشگاه و دانشگاه بی‌نیاز از حوزه های علمیه نیست، ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجلی وحدت حوزه و دانشگاه بود، امام خمینی(ره) با نهضت خود اتحاد واقعی را بین حوزه و دانشگاه ایجاد و با توجه به این وحدت، جامعه را سمت پیروزی در انقلاب اسلامی هدایت کرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، افزود: با توجه به فرمایش امام راحل، اگر طلاب حوزه و دانشجویان دانشگاه ها همدیگر را کنار هم احساس کنند اقشار جامعه نیز به تبعیت از آنان در این راستا حرکت می کنند، هم اکنون نیز رهبر فرزانه انقلاب به عنوان دیده‌بان نظام اسلامی بر تعامل حداکثری و وحدت حقیقی میان حوزه و دانشگاه تأکید دارند.


وی با بیان این‌که نخبگان حوزه و دانشگاه اهتمام جدی برای رشد و تعالی نظام دارند، گفت: آنچه مسلم است؛ آبادانی دنیا و آخرت ملت در گرو عملکرد حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال علم و اخلاق در جامعه اسلامی است، اگر حوزویان و دانشگاهیان به رسالت خطیر خود عامل باشند، بسیاری از مشکلات کشور نیز برطرف خواهد شد./935/302/ب3

ارسال نظرات