۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۸۲۶۹
با حضور خانواده شیخ زکزاکی؛

همایش پاسداشت شهدای نیجریه در مسجد کرامت مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش حمایت از رهبر عالیقدر حرکت اسلامی آفریقا و پاسداشت شهدای نیجریه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی و حجت‌الاسلام پناهیان در مسجد کرامت مشهد برگزار شد.
شيخ زکزاکي شيخ زکزاکي بزرگداشت سه فرزند  شهيد حجت السلام و المسلمين شيخ ابراهيم الزکزاکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش حمایت از رهبر عالیقدر حرکت اسلامی آفریقا و پاسداشت شهدای نیجریه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین هادوی تهرانی و حجت‌الاسلام پناهیان و با حضور مسؤولان استانی و کشوری، خانواده شیخ زکزاکی و اقشار مختلف مردم امشب به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در مسجد کرامت برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور پر شور و ابراز همدردی وصف ناپذیر مردم با شهدای نیجریه و خانواده زکزاکی همراه بود، داماد شیخ زکراکی ضمن تقدیر از ملت ایران در حمایت و ابراز همدردی با شیعیان نیجریه، گفت: ما به مردم ایران افتخار می کنیم که از روز وقوع قتل عام نیجریه تاکنون مدام به با برگزاری برنامه های مختلف این جنایت را محکوم و با ما همدردی می کنند.

 

وی افزود: شیخ زکزاکی، تنها عالم روحانی نیجریه نیست اما آنچه او را از سایرین متمایز می کند، فهم و درک عمیق او از مکتب اهل بیت(ع) در اندیشه و منش است که در اثر آن مردم را با حکمت و درایت پیش می برد و از همین رو نه تنها در نیجریه بلکه در کشورهای مجاور نیز حامیان بسیاری دارد.

 

داماد شیخ زکزاکی با بیان این که همه ادیان و مذاهب مختلفی که در نیجریه وجود دارند، دوست دار شیخ هستند، تصریح کرد: این علاقه به حدی است که مسیحیان نیجریه نخستین گروهی بودند که علنا کشتار شیعیان در فاجعه اخیر را محکوم کردند.

 

وی با اشاره به ناکام مانده توطئه دشمنان مبنی بر اختلاف افکنی میان مذاهب با هدایت بصیرانه شیخ زکزاکی، گفت: دشمن پس از شکست توطئه تفرقه افکنی، دست به این قتل عام وحشیانه زد.

 

داماد شیخ زکزاکی درباره مصایب وارده به خانواده زکزاکی یادآور شد: به فرموده حضرت زینب(س) ما در این وقایع چیزی جز زیبایی ندیدیم چرا که ما ادامه دهندگان راه امام حسین(ع) هستیم و می دانیم خدا بر همه ظلم هایی که بر ما می رود شاهد است.

 

یکی از دختران شیخ زکزاکی نیز در ادامه خطاب به حکومت نیجریه، دیدار با پدر و روشن شدن سرنوشت وی را خواستار شد.

 

گفتنی است شرکت کنندگان در این مراسم بارها با سر دادن تکبیر و شعارهای «لبیک یا حسین»، «لبیک یا خمینی»، «لبیک یا خامنه ای» و «لبیک یا زکزاکی»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، جنایت اخیر در قتل عام شیعیان نیجریه را محکوم و با خانواده شهدا ابراز همدردی کردند./930/202/ب1

 

ارسال نظرات