۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۲۵۵

آیت الله نجفی خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با محکومیت کشتار شیعیان نیجریه، آزادی فوری رهبر شیعیان این کشور و محاکمه عاملان این جنایت را خواستار شد.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي از مراجع تقليد نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی حمله وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: با شنیدن خبر نگران کننده و تأسف آور حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان این کشور که مایه شرم و لکه ننگ به شمار می آید، غافلگیر شدیم.

 

وی افزود: جمعی از مومنانی که تنها گناه آنان برپایی شعائر مذهبی و همبستگی با پیامبر اکرم(ص) بود بر اثر این حمله کشته شدند. نظامیان به حمله و قتل و تخریب اکتفا نکرده بلکه علامه شیخ ابراهیم الزکزاکی و تعداد دیگری از مومنان را بازداشت کردند.

 

حضرت آیت الله نجفی تصریح کرد: در حالی که محکومیت شدید خود را از این حمله و اقدام افراطی ارتش علیه بی گناهان اعلام می کنیم، از رییس جمهور نیجریه و مقامات ذیربط می خواهیم در مواضع خود تجدیدنظر کرده و انسانیت را در رفتار و کردار خود مدنظر قرار دهند.

 

این مرجع تقلید بر لزوم آزادی فوری شیخ زکزاکی و سایر بازداشت شدگان این حادثه تأکید کرد و اظهار داشت که عاملان این جنایت گستاخانه باید مورد پیگرد و مجازات قرار گیرند.

 

وی در بخش پایانی پیام، رحمت را برای شهدا، شفای عاجل برای مجروحان و صبر را برای خانواده های آنان از خداوند متعال مسألت کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات